duminică, 11 aprilie 2010

Roadgames (1981)




Nu prea am din ce alege din ce-am vazut sau ce mai apuc sa vad daca apuc sfarsitul asta de saptamana... Asa ca am ramas la o optiune despre care as avea ceva mai consistent de scris si ceva mai putin dura cred fata de alt thriller (inca neterminat) care-l aveam ca alternativa (in ciuda poate a posterului si a impresiei lasate de un trailer care daca nu pare hilar din prima dupa ce vezi filmul sigur asa e).

Credeam ca le-am vazut pe toate... sau aproape pe toate oricum... de la clasicul "Duel" de Spielberg, "The Hitcher" (mai putin remakeul .. desi e pe lista pentru candva...) pana la titluri mai noi ca "Joy Ride", "Highwaymen", chiar si "Jeepers Creepers" daca mergem un pic mai mult spre horror, si cred ca ar mai fi si altele care nu mi le mai amintesc acum. E vorba de o tema cat de cat comuna cu variatii evident la cate titluri sunt - cea de conflict pe soselele americane, cel putin partial in the middle of nowhere, intre one or more ordinary people and a mad killer (care are de obicei la dispozitie si un mijloc de transport). Despre "The Hitcher" cred ca am scris candva pe blog si din cele enumerate daca stau sa ma gandesc ramane cel mai bun pe genul asta din cate am vazut. Peste "Roadgames" am dat intamplator cand voiam sa iau o pauza de somn si schimbam canalele la TV (chestie care se-ntampla destul de rar - si pauza de somn si schimbatul canalelor .. dar in special ultima pentru ca depinde si de gasitul telecomenzii).

Ca personaje principale in "Roadgames" am avea un sofer de camion frigorific care transporta carne in mijlocul unei greve a producatorilor - the good guy vs. un presupus serial killer - the bad guy. Filmul iese un pic din tipare fata de restul celor amintite. In primul rand cel care pare a fi mai mult in rolul urmaritului e personajul negativ. Inversat e si gabaritul vehiculelor - the good guy: ditai tirul, the bad guy: o dubita. Dupa asta, filmul desi are ceva puncte tensionate, e destul de light la capitolul asta. Uneori atat de light incat da in irealist sau comic sau in situatii ce par ceva mai weird cel putin (cum e si extinderea contextului cu "the meat strike") - ceea ce nu-i neaparat rau, cum am zis e o nota destul de originala (however nu pot sa zic nici ca ridica nivelul). A.. sa nu uit, nu mai e vorba de sosele americane ci de sosele australiene :) probabil de acolo se si explica feelingul de a bit different al productiei. Sunt chiar momente cand ai impresia ca filmul chiar e ironic sau ia la misto locatia de desfasurare. Avem si "in the middle of nowhere", deci se pastreaza senzatia specifica pentru majoritatea filmelor din zona asta de confruntare directa intr-un cadru izolat de restul lumii. Ma rog, exista personaje secundare, chiar destul de prezente in actiune, dar ideea ramane. O chestie care mai e intalnita si in alte titluri mai e "evolutia" spre anormalitate a "the good guy", care dezvolta o obsesie fata de personajul negativ. Iar aici toata povestea asta merge destul de departe la un moment dat incat sa te intrebi daca "the good guy" nu cumva e personajul negativ...

Ar putea sa para ca am dat pe tava tot continutul filmului, dar mai e mult in plus, don't worry. Nu prea am ce sa zic de partea de realizare filmica pe zone mai tehnice pentru ca nu mi s-a parut nimic de remarcat. De asta am scris atata legat de subiect. Pana la urma filmul e centrat clar pe o directie - constructia unui personaj pozitiv mai mult sau mai putin straniu - soferul de tir... care quoting the character himself "nu-i sofer de tir ci doar conduce un tir" :) ...

Rating: 3 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu