duminică, 25 aprilie 2010

The Fourth Kind (2009)




Nu stiu al catelea film de genul asta pe care il vad e, dar o chestie sigura e ca in ultimii doi ani le-am vazut pe majoritatea. La ce ma refer ... la "specia" de productii care construiesc un caz real - de fapt integral sau aproape integral fictiv - pe care il folosesc ca background pentru film sau chiar direct prin "live footage". Ce-mi vine acuma in minte e "Paranormal Activity" (la care o sa mai revin un pic, fiindca nu-i departe ca subiect) si "The Strangers" (smth quite sick & scary relativ la care nu mai intru in detalii).

"The Fourth Kind" e bazat pe "real" facts ce vorba vine s-au petrecut candva prin octombrie 2000 in Nome, Alaska, avand in centru ca personaj pe Abigail Tyler - psiholog. Respectiva ajunge sa aiba o serie de sedinte cu un numar de pacienti cu insomnii similare, ajungand in cele din urma la concluzia ca motivul ar fi intalniri de gradul patru cu fiinte de prin alte galaxii, unde gradul patru (titlul filmului) intr-o clasificare data de nu mai stiu cine = rapiri pentru experimente & stuff like that. Ok .. daca s-a observat deja o tenta usor sarcastica in exprimare exista, nu din cauza subiectului ci a modului cum e construit tot filmul. Nici nu prea stiu de unde s-o iau... Legat de ce ziceam in introducere filmul e lucrat ca o ecranizare dupa un interviu cu mai sus mentionata - interviu care e redat partial periodic pe post de material "autentic" impreuna cu samples din inregistrari de la sedintele avute cu pacientii. Din punctul meu de vedere e relativ evident cat de real pare the "real" stuff ... Acu' chiar nush cat a vrut regizorul sa para (impresia din start = vine Milla Jovovich, se prezinta, ne zice a cui rol joaca si ca urmeaza disturbing "live footage", ar fi ca se vrea ca tot background storyul sa fie 99.9% credibil ca "true stuff"). Ma rog ... Rezultatul la toata amestecatura asta e bun dintr-un punct de vedere - modul cum filmul e montat, e chiar fain amestecul/modul de interpunere dintre scene "ecranizate" simultan sau alternat cu scene "reale". Si daca tot am ajuns pe zona tehnica, nici imaginea si nici soundul nu-s chiar de aruncat... La imagine in particular (ma rog, tine si de location setting asta) printre altele chiar da, eu stiu, ceva impresie de Alaska privitorului neavizat (ca sa aflu ulterior ca ar fi fost turnat prin Bulgaria ...) Cred ca pentru genul de film care este mai multe pe capitolele de movie making nu prea se puteau face = e relativ high, asta fiind si motivul pentru care n-am renuntat la film ca subiect si sa stau sa caut altul vazut mai demult ... pentru ca in rest ....

In rest, situatia e cam jalnica. Adica na ... story-ul "real" daca n-am dat clar de inteles pana acu nu prea pare "real", in mare si din cauza actorilor si din motive de cum e lucrat filmic (in ciuda aprecierilor de mai sus). Milla Jovovich care are rolul principal in cealalta versiune = adaptarea dramatizata care mere in paralel cu fragmentele recorded live, face un rol de toata jalea (ma rog.. e apreciere personala.. daca stau bine si ma gandesc nush daca am prins-o vreodata intr-un rol care sa nu mi se para fie ori usor fortat, ori prea sec). Filmul in cazul in care se vrea scary (si probabil se vrea), nu prea reuseste ... si daca tot ziceam la inceput ca revin (desi nu-mi vine sa cred ce urmeaza sa zic...) asta cu "scaryness level" parca e totusi mai sus (dar totusi jos) in "Paranormal Activity" - care e oarecum pe aceeasi nisa numai cu Poltergeist stuff in loc de Alien stuff. Na.. acu depinde.. daca esti bufnitofob (n-am timp sa caut termenul real, daca exista asa ceva) probabil are sanse sa-ti dea cosmaruri (exagerez.. sper). Why ? See the movie :) Oricum eu n-as avea prea multe de zis pentru ca nici nu explica mare lucru (nici nu prea are ce daca stau si ma gandesc..). De asta nici n-am insistat pe subiect prea mult + cat mai e din el in afara de main idea daca ar fi sa-l scriu in vreo trei patru randuri, chiar n-ar prea mai fi nici un motiv de vazut filmul...

Rating: 3 out of 5 .. cam la limita (de jos)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu