luni, 20 noiembrie 2017

Session 9 (2001)




Old movie - short entry: "Session 9" e un exemplu de horror in sensul real de horror, nu genul de action tipic deghizat in horror = mult sange, tipete si subiect stupid. Nu e chiar "It Follows", dar cred ca de doi ani si jumatate n-am mai vazut altceva care sa transpire o atmosfera mai apasatoare decat ce-am vazut aici. Filmul a fost turnat in ceea ce se pare ca e chiar un fost azil aflat in paragina, Danvers State Asylum, o cladire care din punctul meu de vedere bate orice alt haunted/creepy place pe care l-am vazut in vreun film. Si da, intra si Overlook Hotel din Shining aici... Povestea de start nu e foarte complexa - o echipa de 5 oameni pentru curatare/decontaminare pentru constructii cu azbest e contractata pentru a se ocupa de cladirea mai sus amintita. Ca detaliu de intriga, seful echipei ofera un timp aparent imposibil de o saptamana pentru obtinerea contractului. De aici incolo cam orice as zice ar fi un spoiler. Things go bad evident... si iar evident avem ceva rau in cladirea respectiva. Actiunea e prezentata intr-un stil clasic, pe zile, ceea ce e unul din punctele care parca isi pierd sensul avand in vedere ca nu ajungem decat pana la vineri (na ca tot am dat un spoiler...). Ce e fain e ca fiecare personaj din film e lucrat cu atentie, scenariul exploatand bine temerile personale mai mult sau mai putin evidente. Atat de bine, incat am ajuns (again...) la concluzia ca am cam imbatranit pentru horror-uri de efect psihologic, e suficient de stresanta everyday life. Ce nu-i fain insa e ca filmul, un indie de altfel, e cam nefinisat lasand destul de mult la interpretarea privitorului. Inclusiv ceva-ul ala rau de mai sus, cel putin in parte - desi faptul ca n-avem o clarificare contribuie la a face filmul mai real, si implicit mai scary. But, enough spoilers :) ...

Rating: 3 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu