luni, 30 martie 2020

Dark Waters (2019)



Schimbam canalele zilele trecute la TV si ba am dat peste "World War Z", ba peste "I Am Legend", deci daca n-ai suficienta apocalipsa la stiri ai de unde alege... Eu inca zic ca-i mai bine sa ma abtin de la cautat un episod din TWD. Pe de alta parte n-am avut niciodata prea multa apetenta pentru comedii, care poate ar fi un subiect mai potrivit pentru destins tensiunea din perioada curenta, sorry. Si nici n-am avut timp de prea multe optiuni din care sa aleg - asa ca am ajuns la ceva care-i foarte aproape de un documentar = "Dark Waters".

Ca preambul, tre' sa marturisesc ca spre rusinea mea, in conditiile in care prind suficient de multe informatii ne-esentiale cat sa ma ambalez la cam orice trivia quiz, n-auzisem de cazul Teflon. Sau ca sa nu facem lumea sa arunce fix acuma tigaile din casa, mai precis de un compus numit PFOA folosit in fabricarea Teflonului pana prin 2013 si care cica nu s-ar fi regasit oricum in produsul final decat in cantitati infime. Cel putin dintr-un very quick search pe net cam asta reiese, ca din film nu ni se da o concluzie clara. Dar totusi, ce-i cu PFOA-ul asta si ce avem in film?...

"Dark Waters" e o productie biografica, ce urmareste activitatea unui avocat, Rob Billott, de prin 1998 pana prin 2015. Omul, angajat al unei firme de avocatura specializata in apararea corporatiilor, se trezeste intr-o zi solicitat de un fermier artagos care are o problema cu vacile. Mai precis nu prea mai are unde sa le ingroape. Cauza: apa contaminata dintr-un rau din zona. Si asa Rob Billott, din pas in pas, ajunge sa descopere ceva ce se cheama PFOA - cum ziceam mai sus, un compus folosit in fabricarea Teflonului de catre DuPont - una din cele mai mari companii din industria chimica de pe glob. Care companie gasise loc de depozitare a deseurilor toxice fix langa ferma omului. Situatia devine mai grava, cand se descopera ca si apa potabila din zona e contaminata, si mai grava cand se descopera ca angajati ai companiei implicati in procesul de productie au cancer. Si ajungem la un adevarat razboi legal intre Billott vs DuPont. Who wins? Let's not spoil it :)

Chit ca nu ma prea dau eu in vant nici dupa documentare, trebuie sa recunosc ca principala parte pozitiva care o vad in "Dark Waters" e cea documentaristica. Evident, nu-i cazul sa te-astepti de la "Dark Waters" la ceva de genul unui legal thriller dupa un roman de John Grisham. Si pesemne de aici rezulta si partea mai putin pozitiva. Nu ca nu e ca un film dupa John Grisham, ci ca parca incearca prea mult sa fie. Anumite parti mi s-au parut prea exagerate dramatic. In orice caz, povestea merita vazuta pentru cultura generala + added Teflon & PFOA knowledge to my data bank :)

Rating: 3.5 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu