duminică, 26 octombrie 2008

Before the Devil Knows You're Dead (2007)




Inca o intrare fulger... = termin de scris in 10 minute (sper...) ca mai multe n-am, desi ar fi destule de spus... Incep cu regia care e semnata de Sidney Lumet, care si la peste 80 de ani continua sa produca se pare filme care desi cine stie ce succes financiar n-au, la nivel valoric stau cel putin bine.

Candva long long ago am vazut "Dog Day Afternoon" tot de Lumet. Desi nu-mi mai aduc aminte mai nimic (e chiar long long ago), n-am putut sa nu fac o asociere cu filmul de fata. Subiectul pleaca pana la urma tot de la un jaf care se termina incredibil de prost. Daca as expune in scris cum, toata intriga si dezvoltarea ei ar parea poate incredibil de complicata. Filmul insa e turnat de asa maniera incat totul se leaga fara probleme. Asta paradoxal, in ciuda montajului neliniar din punct de vedere al plasarii temporale in ce priveste unele scene.

In ce priveste scenariul, iti dai seama destul de repede ca filmul n-are loc de happy end. Insa nici nu te prinzi cum se termina exact, sau cum va evolua actiunea. Povestea parca merge, sau se bazeaza deja pe o serie de... turning points sa zicem... iar fiecare din ele e trecut cu cea mai proasta decizie posibila. Filmul e destul de dur ca story, nu ca scene, chestie poate nu foarte sesizabila pana la finalul care pune efectiv capac la ideea din fraza anterioara.

Pe partea de realizare tehnica in ce priveste soundul n-ar fi mai nimic de retinut. Relativ la imagine, looks ok, ce sa zic... nu e chiar genul de film care sa ofere cine stie ce posibilitati la capitolul asta. De montaj, am zis mai sus, partea asta chiar remarcandu-se in mod deosebit. In general ma enerveaza genul flashback, actiune viitoare, actiune prezenta, iar viitoare etc samd. Aici e insa ok cum am spus, probabil pentru ca nu-i chiar salata din alte locuri si la un moment dat chiar se trece neobservat pe firul obisnuit al desfasurarii. Tot la capitolul chestii care in general nu-mi prea convin ar fi atat Philip Seymour Hoffman cat si Ethan Hawke = rolurile principale, actori care in general ii consider cam supraevaluati (ma rog, parere personala...) In cazul de fata nu am insa nimic de comentat.

Per ansamblu, ca sa inchei, filmul e destul de bun in ambele genuri care le acopera, adica atat drama cat si thriller, combinatia rezultata tinzand la un moment dat oarecum bizar dar fara a scadea din valoare (ma rog, iar... parere personala) spre o tragedie greaca.

Rating: 4 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu