sâmbătă, 11 octombrie 2008

Beaufort (2007)




Ma gandeam sa nu mai postez tura asta din motiv ca iar nu prea as avea despre ce sa scriu dar pana la urma am zis ca poate reusesc sa adun vreo doua-trei randuri. Am ramas tot intr-o zona mai exotica, ca sa zic asa, in ce priveste originea productiei cinematografice. "Beaufort" e un war movie israelian, sau mai bine zis anti-war movie, plasat in contextul retragerii trupelor israeliene din Liban in anul 2000. Mai exact Beaufort e numele unui avanpost ce urmeaza sa fie evacuat, filmul axandu-se pe atmosfera din cadrul grupului militar cantonat in locul respectiv.

Habar nu am mai mult decat spune filmul despre situatia politica in care e plasata actiunea, si asa cum saptamana trecuta am evitat sa fac vreun comentariu la partea ce tine de conflictele ruso-cecene care apare din plin in "12", o sa ma rezum si de data asta doar la aspectele ce tin de film in sine.

Incep prin a zice ca nu-i o idee buna sa vezi filmul noaptea tarziu si dupa o zi care te-a adus in starea de praf de oboseala. E o idee mai buna sa te culci. Nu, nu e horror ca sa te bage in sperieti ( desi dintr-un anume punct de vedere probabil ar trebui sa se intample asta avand in vedere ca se pleaca de la o situatie reala... ). Pur si simplu mi s-a parut ca ar avea o desfasurare foarte lenta, cu multe lungimi, zeci de secunde (daca nu chiar minute) fara o replica si fara prea multa actiune (in sensul de miscare). In plus, chiar daca in context probabil nu e un punct negativ, coloana sonora e foarte discreta, perioadele de silence fiind aproape chiar de silence complet. Deci daca ti-e somn, ai toate sansele sa fie nevoie sa tii pleoapele cu scobitoarea pana la final.

Nu pot sa zic in rest ca m-ar fi impresionat cine stie ce. Am vazut anti-war movies mult mai bune plecand de la titluri clasice cum ar fi "Apocalypse Now" fata de care nici nu prea am termen de comparatie pana la titluri mai recente. Filmul nu e totusi slab. Daca ar fi sa judec subiectiv, ce-am zis in paragraful dinainte la care s-ar mai adauga si faptul ca imaginea e filtrata intr-o tonalitate care pe mine ma adoarme si mai mult, pot sa-l trec (si de fapt si fac asta) la categoria "sigur nu ma mai uit a doua oara ever". Dar cum am zis asta ar fi o evaluare foarte subiectiva...

Rating: 3 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu