vineri, 11 iunie 2010

Prince of Persia: The Sands of Time (2010)




Aveam "Prince of Persia" pe lista de "to view", dar nu ma asteptam sa merite si un blog entry (decat in cazul in care n-as fi avut alta alternativa, ceea ce-i destul de aproape de adevar, dar nu e asta singurul motiv). Adevarul e ca daca stai si te gandesti, combinatia film facut dupa joc video, gramada de efecte vazuta prin trailer (care n-ar fi o problema in sine dar cand vezi abundenta de asa ceva is sanse mari ca restul sa fie subtire), ratingul de pe IMDb care foarte incurajator nu e si cred ca ar mai fi si altele ... nu prea recomanda sa pierzi doua ceasuri (+ bani de cinema eventual). However ...

... am gasit doua ceasuri acu vreo saptamana (+ bani de cinema) si pot sa zic ca n-au fost pierdute. Sigur, filmul e cat se poate de comercial. Nici nu ma asteptam sa fie foarte "adanc" si sa-mi dea cine stie ce de gandit. Probabil nici nu e extraordinar de veridic vis-a-vis de Persia dinainte de evul mediu (sau cand o fi plasata actiunea). Dar e o poveste - si la nivel de poveste, lasand la o parte orice analiza, si privit doar ca o evadare din realitate, e mai mult decat ok.
Ca idee generala, pe scurt, e vorba de un print persan infiat de mic - nefiind de vita nobila, care ajunge principala victima intr-un complot pus la cale de un alt membru al familiei regale - mai exact relativ repede preia pozitia de principal suspect in asasinarea sahului. Ca rezultat, ajunge cel mai urmarit fugar, fiind nevoit sa gaseasca o solutie pentru a se dezvinovati (si evident de a deconspira pe adevaratul asasin). Toata povestea asta se desfasoara intr-un context ceva mai supranatural (a carui pondere tot creste...) in care primul element ar fi un pumnal ajuns intamplator in posesia printului, pumnal ce poate da timpul inapoi pe un interval scurt. De aici mai departe, see the movie :) .

Subiectul poate sa para in prima faza unul relativ simplu, si cu o rezolvare cat se poate de previzibila dupa cam douazeci de minute. Cam asa e, dar in ciuda deznodamantului pe care in mare il stii linia narativa "creste" in timp. Evident nu schimba finalul in sensul de happy-end = the bad guy is terminated, dar aduce suficiente elemente ca sa ajunga acolo fara sa te plictiseasca. Mai exact intriga de mai sus e (cel putin) dublata pana cand e dezvaluit mobilul asasinatului. Iar asta nu se intampla chiar repede ci gradat in perioada in care printul e pe "fuga", insotit (mai cu voie/mai fara voie) de proprietara de drept a pumnalului de mai sus (evident, o printesa).

Nu stiu cat de aproape e de joc - pentru ca in ciuda faptului ca in perioada in care a fost relansat "Prince of Persia" (mai nou vad ca e re-relansat ajungand cred ca pe la episodul 4-5) si eu inca mai aveam timp de gaming, am sarit complet peste seria asta. Off-topic: nu m-am omorat niciodata dupa 3rd person action, asa ca am preferat sa raman cu amintirea variantei originale pure platform de prin '97-'98 cand eram fericitul posesor al unei console Sega Genesis ( din aia care mergea cu cartridge-uri, in general galbene :) ) . Deci, pentru cine a jucat "Prince of Persia" - in varianta dupa care s-a facut ecranizarea, poate ca nu mai e nici o surpriza in actiunea filmului. Pentru cine stie doar in mare cam despre ce e vorba, in afara ca te prinzi rapid cine e personajul negativ, e suficient de non-boring. Eu personal, la iesirea din sala de cinema, am avut senzatia ca am vazut ceea ce ar fi trebuit sa fie "Indiana Jones 4". Cu alte cuvinte pe genul adventure e probabil, ca feeling, cea mai apropiata productie din ultimii (multi - multi) ani de clasicele dinainte de '90. Sincer, mi-a adus un pic aminte chiar si de "Star Wars" (nu stiu... probabil de la atata zona desertica :) vis-a-vis de solul de pe Tatooine).

Nu ma mai lungesc cu parte tehnica ca si-asa am scris destul. Arata bine, atata zic (imagine John Seale - "The English Patient .. iar desert :) , "Cold Mountain", etc). Evident filmul nu e chiar "the ultimate masterpiece" si mai are si o gramada de goluri de care n-am mai scris. De exemplu, in afara de print, printesa si "the bad guy", am ramas cu senzatia ca la restul personajelor nu s-a lucrat destul sau au un pic mai putin spatiu de ecran decat ar fi cazul ... probabil un motiv ar fi si ca toata lumea cam moare in filmul asta ( ma rog ... sort of ;) ) . Si ar mai fi si altele, in special legate de cat de repede merge actiunea, lasand impresia de superficial. Totusi, cum ziceam pe la inceput, chiar daca foarte "deep" nu e, modul in care se termina aduce totusi un strop de reflectie la un "what if ..." Ce-ar fi daca ai putea sa te "joci" cu timpul ? Macar un pic :) sa legi, sau sa dezlegi un nod intr-o plasa care se tese de cand apari pana dispari ... si poate si mai devreme ... si mai tarziu ...

Rating: 4 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu