sâmbătă, 5 iunie 2010

Part 2 Summer-Fall 2010 Movie Preview (September-November)

Fara prea multe comentarii ca n-am timp, direct in subiect = ce filme ajung prin RO la toamna.

O sa incep cu 10 septembrie cand ar trebui cica sa avem pe ecrane "The Adjustment Bureau", cu o saptamana inainte de americani (se mai practica .. anti piracy losses). Daca data trecuta spuneam despre "Inception" ca e filmul verii in ce ma priveste relativ la ce astept sa vina, si asta in parte pentru ca aduce a atmosfera cu ecranizarile dupa P.K. Dick, aici as putea zice ca e filmul toamnei in ce ma priveste pentru ca e chiar o ecranizare dupa P.K. Dick :). Ca sa explic un pic de ce tot insist pe autorul asta - are probabil una din cele mai mari ponderi in adaptarile filmice -bune- dupa un material scris pe zona science fiction, desi nu totdeauna foarte stricte pe linia literara (parte am zis si last time) - cronologic: "Blade Runner", "Total Recall", "Impostor", "Minority Report", "Paycheck", "A Scanner Darkly", si cu ingaduinta chiar si "Next" (ironia face ca respectivul sa fie gone in other space & time inainte sa apara primul titlu din lista asta.. ). "The Adjustment Bureau" e facut dupa un short story (didn't read it) care la baza pare (cel putin in ce priveste filmul) a fi o amestecatura de romance, drama, un pic de thriller si evident SF:

Tot pe 10 septembrie, e anuntata venirea (tarzie de data asta..) la noi pentru "Splice" - film produs in 2009 si lansat deja mainstream in US weekendul asta. In principiu ca gen probabil s-ar incadra la SF/Horror un pic mai aparte decat the usual "lost in space/eaten by aliens" stuff. Ce ar fi de mentionat e ca ratingul curent pe IMDb e destul de sus, iar regizor/scenarist e Vincenzo Natali din a carui filmografie o sa amintesc "Cube" (primul) - ce ar trebui sa fie o referinta suficienta pentru amatorii de SF+Horror si "Cypher" - asta si ca recomandare adiacenta ca tot veni vorba, un film de prin 2002 care apropo de ce scriam pe undeva last time e un spy thriller cu nuanta SF chiar bun pe un gen unde nu prea ai ce alege ( pe care tre sa-l revad, o data pentru ca l-am cam uitat si twice pentru Lucy Liu :-p ). Revenind, trailerul pentru "Splice":

Raman tot pe zona SF+Horror (na ... preferintele :-p) cu urmatorul film din seria "Resident Evil": "Afterlife". Ce pot sa zic ... primele trei parti din punctul meu de vedere prea tare n-au stralucit, dar au fost totusi la un nivel cat de cat decent, mai ales fiind vorba de adaptare dupa video games (unde in general e cam jale). Tura asta o avem tot pe Milla Jovovich cap de afis dar in 3D (deh.. pe mine mai mult ma incanta ca revine si Ali Larter din ultima parte .. de fapt cred ca mai mult de asta am ajuns sa trec si titlul asta pe lista de "to view" :-p) ... Pe 17 septembrie:

Inchei luna septembrie pe 24 cu "Jonah Hex" (mai mult pentru ca nu prea am titluri pe octombrie si noiembrie). Alt comic book hero adus pe ecran, de data asta in context de western. Trailerul poate prinde, nush ... in ce priveste filmul, chiar daca e ceva mai .. exotic ca setting .. am indoieli ca o sa mearga prea departe fata de.. "reteta clasica" pentru superhero movies (vezi postul legat de "Iron Man 2").

Cum ziceam, nu prea am titluri de amintit pentru octombrie, asa ca am mai lasat de la mine = pentru prima zi a lunii am ajuns la o comedie: "The Other Guys". Eu mai mult decat sa sper sa fie funny (ceea ce la nivel de more than some smiles daca vad unul-doua filme pe an e bine ...) nu prea am de zis. Las trailerul sa vorbeasca, ca si-asa cam bat campii in general:

In ciuda faptului ca-mi da o usoara impresie de productie lacrimogena, am zis totusi sa punctez si "Legend of the Guardians", si-asa alta animatie la toamna nu mai am pe moment de amintit. Si ca animatie, cel putin din trailer arata superb (.. mai putin o parte principala = modelarea inaripatelor care mie nu-mi place, desi pp ca s-a dorit o imagine cat mai realista...). Ce-ar mai fi de spus e ca regia e de Zack Snyder ("Dawn of the Dead" - the remake, "300", "Watchmen"). In rest, evident in 3D, pe 8 octombrie:

Raman tot pe zona 3D, si sar direct in noiembrie (ca la noi vine cu vreo trei luni dupa premiera...), pe 5 mai exact, cu .. "Piranha". 1. Alt titlu la indemana pe noiembrie nu mai am (cu trailer, ca altfel ar mai fi) si 2. Cu riscul sa zica lumea ca m-am tampit, nu m-am putut abtine :D . I mean, are probabil toate sansele sa fie o jale de film ca sa fiu direct ( probabil pe aproape de debutul regizoral al lui James Cameron cu acelasi titlu si un 2 in coada de care nu stie prea multa lume la cat de obscur a fost ) dar ... apropo de umor, ii avem pe Ving Rhames si Cristopher Lloyd (long time, no see) in doua roluri care mie din trailer mi-au smuls un zambet si un usor feeling de "remember the 90's":

Cam asta ar fi pentru movie preview-ul curent. In multe cazuri e vorba pana la urma de mainstream movies = cu latura comerciala cat mai consistenta, dar na :) ... cam asta e ce ajunge prin cinema la noi la cata vanzare e la momentul asta; pentru titluri mai consistente si ca subiect/mesaj ( era sa zic "check my blog" :-p ) surprinzator posturile TV de filme au o oferta mai bogata uneori ( asta ca sa nu trimit direct la surse "neoficiale" ) .. Pana una alta, back next week cu ceva foarte mainstream/comercial/de buget high .. dar care chiar merita o intrare ;)