sâmbătă, 26 iunie 2010

The A-Team (2010)




Avand in vedere ca era sa raman fara vreun film vazut si saptamana asta, si in mod sigur nu mai apuc sa vad altul in afara de titlul curent pana duminica, probabil era o idee buna sa impart intrarea ultralungita de data trecuta in doua si las bucata de "Chasing Rabbits" pe tura asta ( mai ales ca simt cum "ma paste" alternanta la perioada a doua din tendinta bipolara maniaco-depresiva :)) din ultimii ani ). However ... avand in vedere o durere de cap care ma tine de juma' de saptamana azi mi-am luat liber vreo cateva ceasuri, am scos un pic nasu' la aer si am vazut si "The A-Team" on big screen. Asa ca am subiect, si ar fi cazu' sa trec la el in loc sa bat campii ...

Nu aveam cine stie ce asteptari. Nu mai tin minte care a fost ultimul film de actiune care mi-a lasat o impresie de masterpiece pe genul asta (nu thriller - de actiune - e o diferenta, uneori destul de fina - ca gen principal, pentru ca se combina relativ des). Cred ca am mai amintit o data ca in categoria de top dupa mine ar intra: "The Rock", "Die Hard", "Face/Off", "True Lies" si mai sunt ... dar nu mai stiu care e ultimul vazut, pentru ca de multa vreme genul action, cel putin pe scara mea valorica e dus rau la vale ... In conditiile astea - "The A-Team" s-a prezentat as putea zice chiar surprinzator de bine.

Filmul e bazat pe o serie de prin anii '80 pe care dupa cum ziceam si in preview-ul de acum nu mult timp la summer movies eu n-am prins-o. Habar n-am cat se leaga de respectiva productie dar avem un story suficient de consistent pentru un gen care nu pune accent maxim pe partea asta. Problema la capitolul asta e ca rar vezi ceva intr-adevar original, nici aici nu e cazul = daca il taiem in bucatele sigur se regaseste prin multe filme, dar macar exista spre deosebire de alte productii unde tinde la zero. In mare e vorba de o echipa de soc (apropo de traducerea romaneasca a titlului) din armata americana, specializata in operatiuni de commando sub acoperire, formata din patru indivizi nu foarte intregi la minte, care ajung in pozitia de omul potrivit ca tap ispasitor la momentul nepotrivit. Mai exact furtul unor matrite pentru tiparit bancnote. In consecinta, se trezesc degradati si izolati dupa gratii, cu o problema in fata - gasit hotul, recuperat matritele, back in the army. Cam asta e povestea filmului. Cat si cum se rezolva din ea - fraza standard - go see the movie ;)

Ca parte buna principala nu pot sa zic ca filmul e excesiv de funny per ansamblu, desi se vrea, prin gradul de dementa si asocierea celor patru. Dar e o scena... cu un tanc... usor identificabila, care credeam initial ca intra la categoria - "au bagat-o si pe asta in trailer, iar nu mai vad nik spectaculos in film in plus" - la care scena ... in varianta completa - mult mai extinsa - mi-au dat lacrimile de ras. Si cum ziceam am vazut filmul on big screen .. ca de obicei nu cine stie ce efectiv de spectatori .. dar clar nu radeam de unul singur ... Daca stau si ma gandesc acum, si probabil o revad, nu cred ca se mai intampla tura a doua .. indiscutabil insa la prima vizionare, nu e de ratat. De fapt apropo de originalitate - chiar daca la story n-avem cine stie ce - legat de scena tancului nu tin minte sa mai fi vazut ceva similar prin alt film ( si nici nu cred c-o sa mai vad :) nu prea merge de imitat ). Ca parte negativa principala, n-o sa inteleg pana ce n-o sa prind ceva diferit de ce am vazut pana acum de ce un anume director de imagine (Mauro Fiore) e atat de apreciat de la o vreme (de fapt daca dai un click pe lista de Awards de pe IMDb si te gandesti un pic nu e... = numai "Avatar" pe-acolo, care a nush cata oara n-are cinematography in adevaratul sens decat max 20% din film). Dar hai, imaginea in "The A-Team" treaca mearga ... nu-i chiar mediocra, dar clar nici nu trece de mediu. Cand e combinata insa cu un montaj unde ultimele filme in activitatea celor doi editori is "Transformers 2" si "G. I. Joe"....... E aceeasi problema care se intalneste de cam mult timp deja ... Daca te doare capul cand intri in sala de cinema, ai sanse sa te doara mai tare cand iesi ... Sunt secvente de actiune de cateva minute care is taiate (macar partial) la cate 3-4 secunde max cred. Eu nu stiu ... poate procesez eu imaginea mai lent ... dar totusi mi se pare dificil a naibii de urmarit intr-un mod cursiv si in care sa prinzi tot ce se-ntampla pe ecran ceva lucrat in felul asta (+ ca asa cum ziceam mai devreme ... imaginea ... nu-s chiar cele mai fericite cadraje in taieturile alea de maxim 3-4 secunde). Slava Domnului ca filmul nu e chiar abundent in secvente de actiune, ca sa te ameteasca in mod continuu, ci story-ul are loc consistent in desfasurare ...

Per ansamblu, filmul in genul sau e cat se poate de ok. Cred ca e mai bun si decat ultimul "Die Hard" si decat ultimul "James Bond", "Bond" movies intrand la actiune din punctul meu de vedere in general si mai putin la thriller. Si in plus, cum ziceam, tind sa cred ca are cea mai funny scena care am vazut-o ever intr-un action movie :) , so - strict in limitele genului (ca la general probabil ar fi un pic mai jos)...

Rating: 4 out of 5



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu