marți, 6 mai 2014

World War Z (2013)



Yup ... I'm late again. Cam in general is in intarziere ... Dar incerc sa salvez totusi intrarea pe saptamana trecuta cu "World War Z". Am scris cred despre zombie movies de prea multe ori ca sa reiau din nou tema. De la seria "of the Dead" by Romero incoace, e un subiect pe care s-au turnat multe filme acoperind cam toata plaja de la foarte proaste la foarte bune. Ultima productie vazuta: "Warm Bodies" din pacate a fost la coada listei, atat de varza incat e partial motivul pentru care am amanat "WWZ". Nu stiu de ce, da' la vremea respectiva Brad Pitt intr-un zombie movie mi-a parut la fel de credibil cat a fost si tentativa de comedie romantica cu undead pe care daca-mi aduc bine aminte am facut-o cu ou si cu otet pe blog. Well, pana la urma am vazut "WWZ", si nu-i chiar dezastru ...

E greu cred sa mai scoti un subiect original pentru un film de gen. Pana la urma tot reteta clasica prinde mai bine = avem un grup de survivors care se chinuie sa stea in viata si eventual sa find a cure. A functionat de minune in "28 Days Later", "I am Legend" si chiar remakeul la "Dawn of the Dead". Si functioneaza si in "WWZ", desi parca ar fi o mica diferenta de nivel. Filmul se tine de ideea de baza si pastreaza o atmosfera clasica genului de distopie, care are ceva life drama in ea. Contextul: epidemie globala de zombies (reteta standard = esti muscat te transformi, si nu-ti mai gasesti odihna vesnica decat daca cineva se milostiveste sa-ti trimita un glont in cap). In contextul asta, un angajat al UN (Brad Pitt), cu experienta de teren in zone de conflict, e trimis sa investigheze un posibil leac, in schimbul protectiei propriei familii pe un portavion al US Navy. Una din partile faine ale filmului care trag mult in isus e ca misiunea asta pleaca de pe teritoriul american si ajunge prin Coreea, Israel si finally UK. Chiar daca tras de coada pe ici pe colo ( in Israel cam tare ... ), toata plimbarea asta e o variatie de la the classic setting unde supravietuitorii is tipic per pedes si cu spatiu limitat de miscare + chiar da un oarecare feeling de global disaster. N-o sa dau mai multe spoilers la detalii din "the hunt 4 the cure", dar ideea si desfasurarea mi-a parut relativ originala.

Ce mai are "WWZ" si e in comun cu celelalte titluri amintite e cum sa-i zic .. un feeling cald care da un iz de hope for a better world prezent permanent subtil undeva acolo in spate si antiteza cu the bloody cold terror. Stii ca in ciuda sanselor aparent, in final, cumva "the humanity prevails" .. Cu ce costuri variaza de la film la film :) Ca light spoiler, pot sa zic ca in "WWZ" probabil asta-i partea care trage in jos productia, si anume ca the "happy-end" parca e prea "happy". Sincer sa fiu pe cat am fost de atins de ultimul zombie attack asupra personajului principal (scena e epica, atat ce se vede cat si simbolismul din spate), pe atat de dezamagit am fost de deznodamantul simplificat de dupa. Cred ca e unul din putinele cazuri, cand as fi preferat ceva mai mult tragism. Dar na, fiind film de buget tre' sa placa = amprenta de Hollywood superproduction (cu toate relele de rigoare) se simte. In orice caz ...

Rating: 4 out of 5 (cam la limita)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu