marți, 20 mai 2014

"Game of Thrones"



Din cand in cand mai scriu despre cate o mini-serie. Dar ceva intins pe mai multe sezoane n-am avut de foarte multa vreme pe blog. Ar fi mai multe motive. 1. Nu prea mai urmaresc serii TV ca n-am timp. 2. E complicat sa scrii despre o serie, pentru ca .. e o serie :) = lot to cover. 3. Nu stii cand sa scrii despre o serie .. poate ai fi tentat in sezonul 1, dar daca sezonul 2 e mai bun ? , daca sezonul 3 e jalnic ? Si cred ca as mai gasi si altele. Totusi, episodul de acum doua duminici din "GoT" ( + faptul ca i-ar n-am vazut nici un film :) ) m-a facut sa "risc" intrarea de azi ...

E greu sa descriu subiectul din "GoT". Intr-o nota funny ar fi un soi de epic soap-opera plasata intr-un tinut medieval fictiv, cu oarece elemente de fantasy ( cativa dragoni, some zombies si un cult care are parte de ceva obscure magic din partea unui "god of fire" din cand in cand ). Mai prezent decat fantasy-ul e insa partea de drama care e centrata in mare pe bataia dintre diverse case nobiliare pentru tronul intregului tinut, sau daca nu se poate ajunge pana acolo macar conducerea pe o bucatica. Ceea ce duce des la situatii din cele mai intortocheate, in care sunt implicate o droaie de caractere, foarte diverse din pdv comportament uman. Probabil cam acolo e si cheia succesului in seria asta. Spre deosebire de alte cazuri, in "GoT" multe fire de actiune taie din cheesyness si nu se termina cu happy-end, fiind probabil mult mai aproape de un deznodamant real, si scotand deseori in evidenta the darkest side of things. Poate n-ar trebui sa fac vreo comparatie pentru ca nu am una buna, dar o varianta ar fi un amestec intre "Dune" si "Rome" (daca s-ar putea imagina asa ceva). In fine ...

Seria, poate dupa cum se stie, e bazata pe un material scris de un tip pe nume G.R.R. Martin, care inca mai are ceva carti de publicat. N-am citit cartile, dar scenariul (pana la sezonul 4 - in curs - cel putin) e unul din putinele care m-au facut sa tin ritmul cu episoadele la zi = adaptarea, cat o fi ea de close or not, e excelenta. In afara de asta, partea de productie (made by HBO) da clasa cred la multe filme de big screen. Ca sa termin cu tehnicul, avem o coloana sonora de Ramin Djawadi care cred ca ma pot risca sa zic ca e cea mai buna care-am auzit-o pana acum intr-o serie TV. Dar am lasat partea mai importanta la final .. distributia ...

N-avem nume foarte celebre printre actori. Ba cred ca multi au fost chiar facuti cunoscuti de "GoT". Nu cred ca e cazul sa ma apuc sa fac vreo enumerare ca sigur as pierde pe careva din vedere. Ca sa revin insa la intro, cum am spus, ce m-a convins sa scriu intrarea de fata e un episod - mai exact 6 din sezonul 4. Pe langa alte cateva scene + the story development, "the final trigger" ca sa zic asa a fost cel mai bun monolog (interpretare+script) a unui tip suparat pe viata care cred ca l-am vazut de la Pacino in "Scent of the Woman" ( no kiddin' :) ). Pentru mine, "Farscape" ramane cea mai buna serie TV care am vazut-o ever (si pentru care sper ca o data sa-mi pot face timp s-o revad, dar ar trebui sa fie not alone ;) for some reasons). E unul din putinele cazuri care a crescut enorm de la sezon la sezon, pana la un nivel care nu cred ca poate fi atins usor. Desi sunt ani de zile de atunci inca mai pot sa-mi aduc aminte de episoade ca "Daedalus Commands/Icarus Abides", "The Choice", "Into the Lion's Den", "Dog with Two Bones", "We're so Screwed" sau altele care probabil nu zic nik nimanui so I'll stop counting :) ... Ideea e ca "The Laws of Gods and Men" din "GoT" gets to that level, si o sa-mi ramana multa vreme in minte (poate usor subiectiv :) don't know, don't care, but I loved it). Spoiler: finalul, starring Peter Dinklage, script by D.B. Weiss & David Benioff (cat o rezista pe YT) mai jos. Nu stiu cat prinde out of context pt. cine n-a vazut nimic din serie pana acum, but anyway, enjoy ;)

Rating: 5 out of 5 ( until now :) )









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu