duminică, 12 septembrie 2021

Les misérables (1995)



Nu tin minte sa mai fi avut vreo intrare de blog in categoria "paying tributes", si nici cea curenta n-as putea sa zic ca se vrea asa ceva. Dar oricum ce intentionam ca subiect pe saptamana asta nu era cea mai grozava productie, deci am zis ca poate ar merita mai degraba de punctat foarte scurt macar un film din cariera lui Jean-Paul Belmondo, cel mai versatil actor pe care l-a avut Franta in ultima suta de ani in umila mea opinie. Iar "Les miserables" varianta '95 cred ca e un titlu elocvent pentru asta. Sunt multi ani de cand am vazut filmul ultima oara, asa ca n-o sa incerc sa fac un sumar detaliat pentru ca nu ma ajuta memoria. Nu e o adaptare clasica pentru "Mizerabilii". E o istorie plasata in timpul celui de-al doilea razboi mondial in locul revolutiei franceze din varianta originala. Si de fapt o paralela peste timp care probabil se poate extinde si mai departe. Chiar daca a trecut ceva vreme, cred ca am vazut filmul totusi de vreo trei ori, suficient cat sa-mi ramana ca impresie generala drept cea mai buna ecranizare a romanului lui Hugo, chiar daca nu e o ecranizare a romanului lui Hugo. Creditul pentru asta revine atat lui Belmondo in rolul titular - o replica a personajului lui Jean Valjean, cat si lui Claude Lelouch in postura de regizor si scenarist. Atat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu