duminică, 13 aprilie 2008

Nim's Island (2008) + a bit about ... horror trends ...




1. Sper sa nu se inteleaga din titlu ca "Nim's Island" ar fi un horror ...

2. Filmul de fata intra clar in categoria "family movie" (sau "for kids", sau cel mult "very light romantic comedy", sau ceva de genul asta.. = oricum cam departe de topul preferintelor personale in materie de genuri : thriller, SF, horror .. yeah, I know, is dus.. daca n-am macar un pic de tensiune oricand nu ma simt bine :| )

3. E un film destul de simplu si .. "tras de coada" ... ma rog, nush daca neaparat in directia legat de care bateam campii in ce priveste "Vantage Point" tura trecuta, pt. ca e un film de cu totul alta factura in cazul de fata, dar are ceva gauri prin scenariu (usor de trecut cu vederea oricum).

4. Mai off-topic relativ la subiectul de fata.. In general incerc sa scriu in fiecare intrare pe blog despre cel mai bun film pe care am apucat sa-l vad saptamana in curs (de asta majoritatea postarilor is facute duminica seara, ca sa am de unde alege, in ideea ca poate apuc totusi sa vad ceva pana la ora la care scriu..) In cazul de fata, saptamana asta am mai reusit sa vad, pe langa subiectul topicului curent, "Saw IV" si "28 Weeks Later" (ce ziceam eu de horroruri mai sus :D..) dar.. nu stiu.. cred ca partea "cu cel mai bun film pe sapt in curs" in ultima vreme se traduce totusi cam subiectiv... Mai exact, nush daca ce-am scris acu 2-3 minute in paragraful de mai sus mai e valabil.. = am impresia ca-s un pic cam prea stresat de la o vreme si mi se cam rastoarna involuntar preferintele legate de genuri.. = cam trag spre "light entertaining stuff" ori in cel mai bun caz drame cu suspans tinzand la zero :| .. (sau vad numai horroruri proaste... desi..) .. In concluzie, ca sa nu mai bat campii aiurea despre ce fac eu, ca nu asta ii ideea blogului, unde vroiam sa ajung e sa zic vreo doua cuvinte (fff scurt) si de celelalte doua filme, care poate pana la urma, privind obiectiv trec filmic calitativ de "Nim", nush... din pacate azi, is total subiectiv in ce le priveste.... Deci, cu o minima nota de obiectivitate, "Saw IV" & "28 Weeks Later", is in concordanta cu regula: continuarile sunt mai slabe, dar cat de cat acceptabile in cazul de fata. Subiectiv vorbind.. skip them daca ai prea multe alte probleme pe cap, daca vrei ceva total relaxant si daca n-ai absolut nici un chef sa vezi sange. In ceea ce priveste ultimul aspect, "Saw" totdeauna a fost dus mult prea departe din punctul asta de vedere (e de-a dreptul bolnav, pacat de restul subiectului...), ca multe alte horroruri recente de altfel.. Ma rog, na, o fi asta trendul in materie de asa ceva, si is eu mai ramas cu preferintele prin ce se facea in decada '90 ("Scream", "I Know What You Did Last Summer", "End of Days", etc)... dar totusi se poate face ceva cat se poate de OK in materie de gen si fara tons of blood & stuff - "The Ring", sau chiar cu blood & stuff da' fara sa cada in violenta extrema - "Final Destination" toate 3. Depinde si de gen.. da'.. in fine.. am mai vb de genuri de horror si cand am scris de "30 Days of Night" - zombie movie, si nu mai reiau aici. Ca tot am zis de zombie, ca sa inchei cu paranteza asta care deja e mai lunga decat mi-am propus (ca de obicei..), "28 Weeks Later" e un sequel care intra in aceeasi categorie (zombie), si care e relativ.. "comestibil".. fata de "Saw" dar din pacate e mult mai slabut ca subiect fata de predecesor "28 Days Later", in opinia mea. Now, back to "Nim"..

Cum ziceam "Nim's Island" e un film.. "usor" .. entertaining (n-am mai ras efectiv de multisor la un film..) .. probabil bun de vazut in mai multi (cu sotia-sotul-copiii pe unde e cazul) .. si recomandat pentru fanele Gerard Butler .. si pentru fanii Jodie Foster (asta ca sa incerc sa nu fac discriminari, desi ma-ndoiesc de consistenta categoriei asteia) ..

Subiectul e legat de viata dusa pe o insula necartografiata, de catre Nim, o fetita de 11 ani, si tatal ei, cercetator, existenta tulburata brusc de ... muson, ... un vas de croaziera, ... si de Jodie Foster ( ma rog, asta din urma mai mult sau mai putin :) ). Din anumite puncte de vedere filmul aduce un pic ca atmosfera cu "Six Days Seven Nights" din '98, cu Harrison Ford si Anne Heche, cu diferenta majora ca in cazul de fata nu e centrat pe povestea romantica, ci pe .. Nim.

Legat de partea de realizare filmica (regie, imagine, etc) ... a filmului.. nimic spectaculos.. poate planurile de ansamblu cu peisajele... Chiar stau si ma gandesc acuma cand am intalnit ceva spectaculos intr-un film de gen... si ajung la concluzia ca nici nu prea e cazul sa-mi pun problema.. E vorba mai mult de subiect aici, de care deja am zis destul ca sa mai continui. In rest.. nush ce-ar mai fi de spus sincer.. (ghici de ce am avut o paranteza asa lunga off-topic mai sus... :-p ). Daca ce cauti e ceva relaxant, detensionant, calmant + alte sinonime, probabil "Nim's Island" ar fi o alegere potrivita :) ...

Rating: 3 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu