duminică, 11 mai 2008

The Last Legion (2007)




O sa fiu relativ scurt si tura asta... 1. is racit bocna si n-am nici un chef de scris (da' ma incapatanez..) 2. urlu de lipsa de timp si-s pe cale sa pierd un proiect MARE 3. ma paste o (alta) depresie crancena din cauza 1+2+altele...

So.. probabil din cauza 3. ... mentionata mai sus am decis sa ma opresc la o poveste 100%, pt filmul de saptamana curenta care n-are nici o treaba cu realitatea (ma rog.. nu cea curenta oricum) ... probabil din cauza 2. ... am ales filmul asta ca fiind cam cea mai scurta optiune posibila din ce aveam la dispozitie ... si probabil (..sigur) din cauza 1. (si 3..) ... am renuntat la "vizita" periodica solitara care o mai fac o data la 2-3 sapt pe la cinema, pt. "Iron Man" in cazul de fata si am amanat-o pt. "Indiana Jones" (in principiu..)

Ajungand intr-un final la subiect, "The Last Legion" e o alta versiune despre Excalibur, Merlin, Vortigern (Vortgyn in cazul de fata) & the rest... centrata mai mult pe origini, mai exact pe ideea "Before King Arthur, there was Excalibur". Sincer, m-a pasionat subiectul dintotdeauna si as fi facut ceva documentare inainte de a posta (in alte circumstante decat 1.2.3. din start), dar o sa mai fie ocazii... Asa, n-as putea baga mana in foc relativ la cam cata legatura cu realitatea (atata cat se stie) ar avea plasarea originii Excalibur ca sabie a lui Iulius Caesar, si implicit toata povestea... De prin Legendele Mesei Rotunde (citite candva cand eram prin gimnaziu...) imi aduc aminte ff vag altceva... oricum de fapt si de drept parca era vorba de doua versiuni.. Excalibur data de Doamna din Lac si Sabia din Stanca.. sau o versiune care le reuneste pe ambele.. hmmm... (n-am febra inca, da' am o placere deosebita sa bat campii cum se stie probabil...) ... anyway... back 2 movie...

Casa de productie: De Laurentiis - nush de ce totdeauna mi-a placut ce a iesit de la ei http://en.wikipedia.org/wiki/Dino_De_Laurentiis (sunt vreo trei produceri de fapt, family related, dar reprezentativ e ce-i acolo for all), nu ca ar fi fost cine stie ce capodopera dar was ok or above ("Hannibal", "Dune", "Assassins", etc). Filmul de fata se incadreaza pe aceeasi directie = ok, as putea zice chiar "or above" pana la jumatate de unde intra in clisee, kitsch (masca aia...), boring stuff... dar in final iti lasa o imagine generala destul de placuta (in sensul de poveste cum am zis = poti sa-l vezi inainte de somn :) ). Cu ce am ramas in mod special ca impresie pozitiva.. ar fi cam doua chestii: obiectiv - are cateva cadre luate cu o lumina foarte faina, nush cat tine de filtrare sau de prelucrarea peliculei, dar senzatia asta e in definitiv ; subiectiv - ma feresc de filme indiene ca de manele, dar am avut tendinta sa-mi reconsider grila de preferinte ( relativ la filme, nu la manele ) dupa ce am vazut-o pe Aishwarya Rai in filmul de fata ( am zis ca-i subiectiv ! :-p ) , nush cat % e persoana si cat % e rolul in sine (din scenariu, nu neaparat interpretarea), dar oricum rezultatul in ce ma priveste a prins. Distributia in general e destul de cunoscuta (Colin Firth, Ben Kingsley), chiar si prin prisma personajelor secundare (care poate par mai necunoscute: Kevin McKidd - "Rome", John Hannah - "The Mummy", Alexander Siddig - "Star Trek DS9", Iain Glen - "Resident Evil", si altii - doar cateva exemple de pe unde au mai fost vazuti ... nush, am avut un sentiment brusc relativ la cat de trecuta cu vederea e distributia secundara in general :) )

Oki, gata, ca si-asa vb mai mult pe langa + am sanse sa-mi cada sursa de alimentare si sa pierd tot ce-am scris (happened today...) so...

Rating: 3 out of 5 ( era 4 poate ... daca a doua jumate era mai sus si nu chiar asa de ... plain & simple )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu