duminică, 20 iulie 2008

Farscape




1. is varza = pendulez intre febra si tornade prin creier ( = ameteli puternice )

2. am un raport de dat maine si n-am ce scrie in el...

3. iar n-am subiect = film vazut saptamana in curs...

1+2+3=> o sa fiu scurt ... De fapt ma gandeam sa renunt complet la intrarea de saptamana asta, dar in urma nu cu mult timp am avut o surpriza destul de placuta, care inca se mentine. Scriam pe undeva mai demult ca majoritatea din timpul redus cand am TV-ul deschis e concentrata pe un canal de SF series. La momentul actual alternez pe apucate intre "Stargate SG1" si mai nou "Farscape" care e surpriza placuta de care ziceam.

Nu pot decat sa exprim niste opinii de baza ... ca sa zic asa, fiindca 1. e vorba de primul sezon, 2. cum am zis, ma uit pe apucate. Punctul de plecare - un astronaut de pe Pamant e prins in timpul unui zbor spatial intr-o gaura de vierme si trimis la x tinde la infinit ani lumina de Calea Lactee, unde pica fix in mijlocul unui conflict spatial intre o rasa similara oamenilor (fiziologic) si o nava folosita ca mijloc de scapare de trei detinuti, condamnati pe motive mai mult sau mai putin intemeiate. Foarte pe scurt, respectivul "human" ajunge pana la urma pe nava cu pricina, nava scapa, si cam de acolo pleaca toata povestea seria continuand cu tipica navigare prin spatiu a echipajului, mai specifica fiind fuga de urmaritori. Prima senzatie care ti-o lasa e de kids story pentru ca e pur si simplu cam prea ... colorat ( daca stau si ma gandesc un pic ... cam toate SF-urile is mai mult sau mai putin kids story pana la urma :) ). E colorat la propriu, in primul rand din perspectiva echipajului initial - the human, un luxan - rasa razboinica parca desprinsa ca aspect din piratii lui Davy Jones din "Pirates of the Caribbean" (numai ca spre portocaliu nu spre verde), un soi de preoteasa in genul unui calugar shaolin ridicat la puterea y cu tenta ezoterica ultra-accentuata si ... albastra, un hinerian care a domnit candva peste nu stiu cate mii de planete reprezentat de o papusa marca Jim Henson's Creature Shop (The Muppets), si o reprezentanta a rasei similare celei umane a urmaritorilor de care ziceam mai sus "excomunicata" de propriul comandant dupa "contaminarea" prin contactul cu fugarii (interpretata de Claudia Black = 25% din motivul pentru care imi pierd 1-2 ore/week cu asa ceva :-p) . La toata adunatura astra pestrita se mai adauga si nava care e vie (ceva a la Lexx - alta serie SF) avand atasat la propriu, un pilot pe post de interfata ( parca am zis mai sus ca suna a kids story nu ? :) ).

Bun, pana la urma toata descrierea asta nu iese parca prea mult din seria SF clasica cu echipajul care bantuie prin univers episod de episod. Asa am zis si eu initial... insa dupa cum am scris la inceput am avut o surpriza placuta care se mentine... si anume ca n-am prins inca nici un episod care sa ma plictiseasca. In general orice serie, cat o fi ea de buna, ajunge pana la urma intr-un punct unde intra intr-un fel de... rutina. Aici inca nu e cazul (e cam devreme e drept... jumatea sezonului I). Tematica episoadelor e destul de inovativa, si sunt destule care ar putea fi cu usurinta ... expandate la un subiect de film SF de sine statator. In plus, in ciuda aspectului si senzatiei generale la prima vedere de - for kids (nu ca ar fi un lucru rau asta), serialul e mult mult mai... matur ca alte productii SF, iar in minte imi vine acum ca exemplu "Andromeda" din care am vazut candva destul de putin, si mi s-a parut a fi mult prea superficial.

Cam atat despre "Farscape" la momentul curent. Tot ce sper e ca ritmul asta e mentinut si-n urmatoarele sezoane (sunt 4 de toate).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu