duminică, 5 aprilie 2009

Farscape: The Peacekeeper Wars (2004)




Iar Farscape ? ... Mda, iar ... Ce sa fac? Iar n-am apucat sa vad altceva saptamana asta (sau na.. as putea sa scriu despre sfertul de finala Higgins - O'Sullivan din openul chinez de snooker da' iese din aria movies + nush daca as depasi zece randuri) ... Scriu prea pe fuga ca sa-mi scormonesc prin memorie sa caut un film decent... In plus saptamana curenta am ramas fara drogul vizual de marti si joi (.. = Farscape .. = end of series) deci era un aubiect propice...

Am mai scris de doua ori despre Farscape .. O data cand eram pe la jumatatea primului sezon, o data acu mai putin de trei luni, la finalul celei de-a treia serii .. In concluzie, mai ales ca duc lipsa acuta de timp (de fapt e cam cronica de-acu cred..), n-o sa mai reiau deloc o prezentare en detail a subiectului, personajelor, etc.. Astea, impreuna cu o descriere mai ampla a seriei se pot regasi in celelalte intrari pe tema Farscape: http://movie360.wordpress.com/2009/01/18/farscape-99-03-revisited/ (unde se mai gaseste inca un link catre primul post pe blog relativ la serii). In intrarea curenta o sa incerc sa zic nu mai mult de vreo doua, trei, patru... cuvinte despre Farscape - The Movie in special.

Farscape - The Movie = "Farscape: The Peacekeeper Wars". In mare nu e vorba de altceva decat tot o productie TV (Hallmark/Sci-Fi Channel) de aproximativ trei ore, aparuta la un an dupa finalul ultimei serii. Povestea filmului e insa mai lunga. Nush daca n-am mai scris cumva despre asta.. In fine.. Ideea, pe scurt, ar fi ca finalul seriei a patra lasa privitorul fix in plop. Da' intr-un asa hal ca ar putea defini "lasarea in plop" = cu "to be continued" & tot tacamul.. Bazat pe zvonistica peste care am mai dat o data, de doua ori cat m-am mai plimbat pe IMDb de un an de cand ma chinui sa prind fiecare episod si sa vad ce-am mai pierdut (probabil era mai simplu si rapid using torrents din prima da..), se pare ca seria a cincea care ar fi trebuit sa existe a fost cancelled la vremea aia pe motiv de costuri. Adevarul e ca la nivel de efecte/set design tind sa cred ca destul de des Farscape bate de departe si Galactica si Stargate Atlantis produse mult mai recent (poate is subiectiv..). Revenind, gramada de fani existenti la vremea respectiva cik ar fi dus o adevarata campanie online/prin posta/etc pentru o continuare care sa coboare din plop finalul de sezon 4 (nu fanii din Ro evident, ca aici nu stiu pe nimeni sa fi urmarit asa ceva.. altfel probabil nu dezgropam eu seriale vechi de mai bine de 5 ani..). Cat de adevarat e sau in ce masura a contribuit asta la aparitia Farscape - The Movie I don't know.. Ce e sigur e insa ca am ramas si eu lasat in plop de finalul seriilor si am stat in mustati pana am reusit sa vad si incheierea, si pot sa zic ca e clar mai bine "cu" decat "fara".

Cum ziceam, "The Peacekeeper Wars" e un film de circa trei ore = doua parti. Ar putea constitui destul de bine vreo doua episoade obisnuite. De fapt, mi se pare ca ar fi echivalent cu cea de-a cincea serie anulata, concentrata drastic. Mie cel putin impresia asta mi-a lasat-o, de asta am si descris toata istoria de mai sus. Actiunea e destul de condensata in general, motiv din care cred ca e total nerecomandat ca film cuiva care n-a vazut macar o parte din serii, iar daca se poate chiar integral. E drept ca filmul face un rezumat ultra fulger a partilor esentiale din .. poveste .. dar.. is destul de convins ca e insuficient pentru cineva care nu-i in tema. In rest, pe ansamblu cred ca se putea si mai bine... Poate era chiar mai bine daca actiunea era un pic mai lalaita pe trei parti si nu doar in doua. Nush.. Sunt unele aspecte care cam par trase de coada si altele neterminate. In fine.. Rezultatul, surprinzator, e totusi mai mult decat ok. N-am timp sa scriu mai pe larg acu', si chiar nush cat ar fi de importanta o analiza detaliata la ceea ce pana la urma nu e altceva decat un final de serial (serial despre care am mai scris deja de doua ori...). Ceea ce ar fi de retinut, si motivul pentru care am si decis sa bat campii iar pe tema asta (in afara faptului ca nu prea am alt topic mai fresh in minte), e ca exista totusi o finalitate la cele patru serii (si e in afara lor). Ca sa inchei totusi intr-o nota pozitiva.. the ending movie, desi mai slab in sine decat finalul seriei a patra, si incomparabil cu cea de-a treia e by far unul din cele mai bune filme SF care le-am vazut in ultimii ani, sub toate aspectele. As putea zice pana la urma ca tenta de epic movie care o are chiar m-a dus cu gandul catre "Star Wars" la un moment dat.

Concluzionand, desi am mai punctat si datile trecute despre cam cat de high vad eu Farscape ca serie SF... nu ma pot abtine sa n-o mai zic o data. Tre' sa recunosc faptul ca probabil intr-un procent care a plecat cel putin de la 50% initial, am stat cu ochii pe seria asta pentru Claudia Black/Aeryn Sun (de fapt cred ca mai mult pt. partea a doua = pt. personaj in sine) .. dar... procentul a mai variat in timp, si pot sa spun ca din gramada de serii SF vazute (le-am mai insirat si in alt post) Farscape ocupa locul I ca medie valorica a episoadelor. Galactica a avut doua sezoane superbe... dar incepand cu al treilea a inceput sa mi se para cam prea tinzand la ceva de genu' soap SF (nu stiu cum e finalul). Lexx a avut un final care ramane in top in ce ma priveste, dar cu un sezon intreg + o gramada de alte episoade cel mult medii daca nu mediocre. In rest, nu pot sa fac o comparatie pentru ca Farscape intra pe directia serialelor care prind totusi o linie a subiectului = epsioadele se leaga unele de altele pana la urma. Ceea ce e mai putin intalnit (cel putin in cat am vazut eu...) in Stargate sau Star Trek unde episoadele pot fi vazute in mare masura ca "stand alone" avand in general un main subject propriu. Alte SF-uri (pure = "somewhere in space...") care sa merite amintite, la cota asta, nu mai stiu.

In loc de rating, pentru ca pana la urma e vorba de finalul unui serial, iar la serii ma feresc de asa ceva (oricum ar fi 5 din 5 pe ansamblu), inchei cu un quote mai de duh, spre deosebire de cel... mai deep, din intrarea trecuta despre Farscape:

John Crichton: 'They have worlds out there, people that you wouldn't believe. But they do not have chocolate.'

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu