vineri, 15 octombrie 2010

The Wolfman (2010)




Ok .. in sfarsit am avut timp de un film. In ciuda titlului nu prea poti zice ca e vorba de un horror. Sau .. in sfarsit .. e un horror - dar unul foarte light (hai sa spunem in stil "Dracula" de Coppola inclusiv cu parte de romance, dar chiar mai light decat mentionatul).

Avem povestea clasica a varcolacului ajuns la conditia respectiva in urma muscaturii altui varcolac, cu toate elementele de rigoare - luna plina, gloante de argint, etc. Nu zic mai mult pentru ca si asa filmul nu are aproape nimic surprinzator la nivel de story (care totusi exista, nu poti sa zici ca nu e). Cu toate astea, neasteptat poate, e chiar ok pe ansamblu in afara faptului ca amesteca o gramada de referinte aruncate pe ici colo ca sa mai dea culoare contextului probabil, de la Dr. Jekyll & Mr. Hyde pana la Jack Spintecatorul, ce duce la o oarecare senzatie de "salata" cum imi place mie sa-i zic.

Punctul forte sta in cum e lucrat + actori, si s-ar putea sa plictisesc dar o sa insist mai mult pe asta. Imaginea in special te tine cu ochii lipiti. E efectiv o placere vizual de urmarit - in ciuda faptului ca habar n-am cine-i responsabilul - Shelly Johnson - pe IMDb are in special productii TV la activ. La montaj insa cap de lista e cel care a lucrat "The English Patient" si "Cold Mountain", deci se poate imagina oarecum ce tenta are rezultatul. Coloana sonora de Danny Elfman (probabil cel mai cunoscut pentru tema clasica asociata cu Batman - productiile mai vechi, nu cele noi) iar e de amintit. In ceea ce priveste actorii, efectiv am uitat care a fost ultimul film vazut cu Anthony Hopkins (cred ca "Fracture") si evident nu dezamageste nici aici, dar in special de de mentionat rolul principal - poate par un pic ironic in ce zic :) dar nu-i asa - sincer cred ca e rolul carierei lui Benicio del Toro; asa cum, eu stiu, Boris Karloff practic e imaginea lui Frankenstein cam asa s-ar putea zice si aici (cel putin dupa cum vad eu). Ca sa nu uit, desi candva mi se parea un pic cam seaca in interpretari a inceput de la o vreme sa-mi placa Emily Blunt ( s-ar putea sa fiu usor subiectiv aici oricum :) ).

O sa inchei scurt cu ideea ca desi nu e in mod sigur cel mai bun film cu varcolaci pe care l-am vazut (pe pozitia asta s-ar situa trilogia "Ginger Snaps" mai ales primul, urmata probabil de "Underworld" 1 si 2), merita in mod sigur doua ore. Si inca o data, o repet, a nu te astepta la un horror pur ci la unul de subiect/efecte mai mult = efectiv scary nu e (in ciuda trailerului) - mai mult avem o combinatie de drama/romance/fantasy :)

Rating: 4 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu