duminică, 20 noiembrie 2011

Chungking Express (1994)




Am avut un deadline saptamana in curs si mi-am propus sa vad ceva cu potential mare de recomandare, considerand ca n-am avut timp pentru mai mult de un film. Cea mai la indemana optiune a fost titlul de fata, ceva mai vechi, dar cu un rating destul de promitator pe IMDb. In plus regia e de Wong Kar Wai, unul din cele mai apreciate nume din zona asiatica. However ...

La mine filmul n-a prins. Nu stiu, poate o fi din cauza ca l-am vazut in doua bucati, la ore tarzii. Ironic, asta se sincronizeaza cu structura scenariului - filmul e un romance compus din doua story-uri complet distincte, plasate una dupa alta, fara nici un punct de legatura in afara locatiei de desfasurare (poate o mai fi si altceva, ori in clar, ori mai "deep", dar mie mi-a scapat). Motivul doi pentru care n-a prins la mine e pentru combinatia intre stilul usor haotic specific regizorului si faptul ca genul e tipul de romance in care n-ai cine stie ce fir al actiunii de urmarit (= in anumite puncte ajunge total incoerent si rezulta in reactii de tipul "what the ..." .. dar probabil din nou o fi si ora de vizionare + gradul de somnolenta de vina). Din cauza asta nici nu prea am ce detalii sa dau despre "poveste", care se rezuma mai mult la o combinatie de genul "momente din viata lui X, momente din viata lui Y, etc ..." where "momente" can be more or less unusual & out of common (altfel n-ar prinde chiar deloc).

Unul din principalele motive care m-a atras initial la titlul de fata (in afara ratingului de pe IMDb) a fost imaginea coordonata de Christopher Doyle. Si asta e principalul motiv din care nu-s complet dezamagit de ce am vazut. Dupa mine omul asta e cel mai bun director de imagine in activitate la ora actuala, desi n-am prea vazut mai nimic recent unde sa fie trecut la credits. Oricum, principalul motiv pentru lipsa de titluri e faptul ca tipul, australian la origine, lucreaza se pare mai mult pe continentul asiatic, si in general vorbind in productii care nu-s prea mainstream (probabil cel mai cunoscut titlu e "Hero" cu Jet Li din 2002). Nu am cuvinte sa descriu punctual ce am vazut in "Chungking Express" (asta nu vrea sa sune a superlativ, am vazut si mai bine - ci pur si simplu chiar habar n-am ce sa zic), dar din p.d.v. cinematografic e arta pura. Fara efecte, doar din camera si filtre, la nivel de tehnologia anului 1994, cu buget de Hong Kong. Poate pentru unii din cauza asta s-ar putea sa nu para spectaculos de loc, sau poate chiar annoying uneori, nu stiu ... dar oricum e ceva diferit, si sincer cred ca luat ori pe bucatele, ori per total poate fi folosit cu succes ca material didactic pentru o lectie de "camera handling".

Totusi, asta n-a fost suficient sa-mi salveze impresia generala. In concluzie n-as prea recomanda titlul asta decat din motivele de mai sus, sau daca ai chef de un "slow romance", ai creierul odihnit si cumva iti place la nebunie "California Dreamin'" (the original The Mamas & The Papas version) - am inceput la un moment dat sa numar de cate ori e "featured" in film, dar am pierdut sirul ...

Rating: 3 out of 5 (mainly for cinematography)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu