marți, 31 decembrie 2013

Chasing Rabbits 101 .. (?)


Aveam in plan pe final de an sa scriu o intrare despre "Is the Man Who Is Tall Happy ?". Un soi de documentar animat regizat de Michel Gondry, compus dintr-o serie de discutii cu Noam Chomsky (check out Wikipedia daca numele suna total necunoscut). Pe la jumatate insa m-a cam luat somnul. Un amalgam interesant, dar prea haotic ca sa-l urmaresti atent daca n-ai creierul suficient de odihnit. Trebuie sa admit totusi ca a doua jumatate a fost parca un pic mai coerenta. In particular, sirul de scurte secvente filosofice (more or less) include cateva opinii de remarcat relativ la procesul uman de invatare si una din cele mai rationale sau logice argumentatii vis-a-vis de nevoia de religie pe care am auzit-o pana azi. Dar chiar si asa nu-mi schimba dezamagirea ca overall ce-am vazut nu prea se pliaza cu intentia mea de "catchy final entry for 2013". Asa ca ..

Mi-am adus aminte ca anul asta nu m-am intors la .. iepurii mei :) . Nu ca as avea pretentia ca disectia la zicala "Cine fuge dupa doi iepuri ..." (inceputa prin 2007, si la care chiar nu mai vreau sa re-re-refac un rezumat) ar putea fi pusa pe vreun plan de egalitate cu un interviu cu Noam Chomsky, dar chiar n-am chef sa ma lungesc cu paragraful de mai sus. De fapt nu prea am chef sa ma lungesc deloc. Dar ma simt cumva dator, fiindca mi-am mai adus aminte si ca anul trecut, chiar in aceeasi zi de Decembrie, promiteam oarecum un short story. Pe care, evident, nici acum nu-l am, dar .. o scurta bucata scrisa e intr-un stadiu ceva mai incurajator ca acum un an. Si totusi, iepurii ...

Ma fac sa ma gandesc daca n-am nevoie de un manual introductiv care sa "teach the basics" .. in ciuda propriei "expertize avansate" facute in ce priveste "tehnicile de vanatoare" de-a lungul anilor. Pentru ca ori eu imbatranesc (and well .. the rabbits are forever young), ori am niste gauri majore in partea de "strategic planning" care fac ca distanta in urmarire sa ramana la fel de mare (ca sa nu ma demoralizez acu' constatand ca o fi in crestere). Mda .. O fi factorul extern = soarta. Dar sa iau asta in discutie ar cere o alta intrare in care sa plimb iepurii prin desert, analizand din nou "efectul" de piramida, si cat din incalzirea globala e cauzata de kismet ;) Asa ca raman pe moment cu un semn de intrebare. Is prea obosit la ora curenta ca sa incerc si un raspuns (plus spre deosebire de alte dati doctorul mi-a zis sa nu mai beau si nici n-am rontait suficienti covrigi cu mac ca opiul din sange sa atinga cote inspirationale suficiente). Dar inca nu-s destul de obosit cat sa renunt la ideea ca iepurii se pot "modela" cumva incat undeva, candva, sa se obtina o convergenta acceptabila ca sa prinzi mai mult de unul.

Scurtez cu un scurt metraj de care mi-am adus aminte si care zice mai mult decat multe cuvinte ( e un blog de film pana la urma :) ) .. + un "La Multi Ani !" calduros si o urare pentru un 2014 mai .. fain sa zicem decat (inca) anul curent ;)







PS 1: In caz de .. neclaritati vis-a-vis de sanatatea mintala a autorului in ce priveste paragrafele de mai sus, a se cauta & verifica in scop explicativ intrari taguite cu "chasing rabbits" de anii trecuti .. sau traducerea celei curente in engleza in care probabil o sa fiu nevoit din totala lipsa de continuitate sa-mi bat capul sa fiu ceva mai explicit (nu ca asta ar garanta ca autorul e sanatos, dar poate ar clarifica ce cauta iepurii prin desert & the rest & more)

PS 2: Pentru cine e interesat totusi de discutiile cu Chomsky din "Is the Man Who Is Tall Happy ?", that's the trailer. Enjoy!







2 comentarii:

  1. Generalizarea proverbului cu iepurii nu se preteaza la orice .. de ex, s-ar putea ca iepurii sa nu fie doar doi. Ar putea fi sute, chiar mii etc, si inca din fiecare culoare. Campul in sine, desi finit, poate fi suficient de vast pentru a putea fi considerat fara limite cand vine vorba de nr de iepuri. Chiar si densitatea iepurilor pe camp este f mare. Strategia se schimba cand contextul este complet diferit de cel din proverb (iepuri "rari si putini"). Parerea mea e ca o strategie adaptabila este mai profitabila in contextul asta. Daca un iepure sare intre picioare, chiar daca e colorat diferit fata de cel urmarit, nu strica sa pui mana pe el. In special ca prin natura campului distanta fata de cel urmarit nu scade instantaneu.

    Adevarata problema este ca odata prinsi iepurii nu pot fi lasati in sac o vesnicie. La un moment dat trebuie instalati in custi, trebuie puse paie, si hraniti de macar 3 ori pe zi (au metabolism f rapid, motiv pt care carnea de iepure are cel mai mic continut de grasime si cel mai mare de proteina). Cu cat ai mai multi iepuri in crescatorie, cu atat trebuie sa devii tu un crescator mai abil, in special ca iepurii de culori diferite au nevoi diferite, si chiar si cei de aceeasi culoare cer o scalare (fie ea si logaritmica) a timpului investit. Ajuta daca incepi sa pui bazele crescatoriei cat mai devreme: s-ar putea sa nu devii crescator expert pe nici o culoare, dar sa ai o baza suficient de solida incat daca in caz de boli unele culori sunt afectate si poate chiar le pierzi complet (ramanand cu experienta), le ai pe celelalte care sa te ajute sa mergi inainte.


    :-P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. good points :P si aplicate deja in mare :P ramane insa problema de a prinde niste iepuri pe culori mai rare ; dar din nou, good indeed to be reminded that you should care about the ones you catched ;)

      Ștergere