luni, 9 iunie 2014

Edge of Tomorrow (2014)




Am dat deja un scurt intro pentru "Edge of Tomorrow" in preview-ul de acu' doua intrari. Asa ca hai sa intram direct in poveste. Undeva intr-un viitor apocaliptic in care o rasa extraterestra e pe cale sa ocupe Terra, maiorul Cage (Tom Cruise) isi serveste planeta mama in .. departamentul de relatii cu publicul. Activitate lucrativa care e schimbata brusc (si destul de nerealist .. desi un iz de explicatie il poti trage ulterior) intr-o zi cu soare cand generalul din fruntea fortelor armate il trimite personal pe front. Unde ajunge pana la urma cu forta, calificat ca dezertor, si redus la rang de soldat = "calificat" pentru face-to-face combat. Evident, complet noob in utilizarea armamentului din dotare, maiorul Cage moare la scurt timp dupa ce pune piciorul pe campul de lupta, luand insa cu el pe lumea cealalta si un specimen ceva mai aparte din fauna extraterestra. Chestie care, fara prea multe explicatii ( check out the movie :) ) il face sa deschida ochii din nou la inceputul primei zile din nefericita si scurta cariera de soldat ...

Ca sa reiau o comparatie din intrarea trecuta pe care am amintit-o, intr-adevar avem un soi de "Groundhog Day" = neverending repeat, ca tema de start. Mai departe, de ce, cum s-a ajuns la asta, cum se iese din asta + alte aspecte minore = salvarea planetei & getting the girl :) fac parte dintr-una din cele mai faine story-uri care le-am prins pe SciFi in ultimii ani. Din nou, cu mentiunea ca am un soft spot pentru time travel ;) Nu e vorba de cine stie ce complexitate in poveste sau adancimi filosofice de explorat (= ca in "Looper" spre exemplu), dar e suficient de bine inchegata si entertaining ca sa-si merite cele doua ore de film. As zice chiar, spre deosebire de alte dati, in cazul de fata story-ul e atat de .. eu stiu, lighthearted, ca n-am mai stat sa-mi bat capul pe unde are scapari teoria de time reset, I just enjoyed it as it was.

Nu pot spune ca tehnic filmul straluceste, dar scenariul ajuta mult. Pe langa genul principal = SciFi & action, avem si usoare nuante de comic, sau (light spoiler) cum zicea un comentariu pe IMDb, "if you hate Tom Cruise, that's the movie you should see" cu trimitere la in cate feluri poate sa-si dea duhul the main character. Ca idee de final avem si un romance foarte fin integrat pe langa firul principal de actiune, care mie personal mi-a placut mult (ceea ce-i destul de rar). Nush cat din cauza lui Emily Blunt, sau a story-ului in sine, dar na :) ... Overall, a fost o surpriza foarte placuta, si pot sa-l recomand calduros ;)

Rating: 4 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu