marți, 2 septembrie 2014

Lucy (2014)



Stiu .. E ceva vreme de cand n-am mai scris. I'll catch up (hopefully). Din pacate e cam tot atata vreme de cand am vazut "Lucy" = am cam uitat din impresiile la cald (sper sa nu se-ntample la fel si cu the next one). Si in plus, probabil filmul ar merita o intrare mai detaliata decat ce urmeaza. Dar sa vedem ce iese ...

N-am auzit prea multe de bine inainte sa vad filmul, dar mi-am pastrat asteptari la nivelul unui action decent fara pretentii. Pana la urma vorbim de Luc Besson, concentrat mai mult in ultima vreme pe produs filme de-alde "Transporter" sau "Taken". Dar aici Besson revine ca regizor, si ce vedem e o diferenta mare. Subiectul e foarte catchy. Scarlett Johansson are rolul unei studente straine in Taiwan, care intr-un concurs nefericit de imprejurari ajunge sa care in abdomen o cantitate considerabila dintr-un drog experimental. Prin alt concurs nefericit de imprejurari pachetul cu pricina pierde din integritate, iar efectele sunt cele vizibile in trailer = capacitatea de utilizare a creierului creste progresiv.

1. E un SF. 2. E un film de Luc Besson. Deci a nu se astepta prea mult rationament stiintific in desfasurarea evenimentelor. Pe de alta parte, "filosofic" vorbind, filmul e surprinzator de consistent. De la raportul care se mentine destul de constant intre capacitatea de functionare a creierului si nivelul emotiilor manifestate pana la the ultimate superpower (spoiler: that's about time), avem o expunere de idei suficient de ... "intriguing" sa-i zicem ca sa treaca o bariera de "just another action/sci-fi". Sigur, totul e in maniera a la Besson, adica usor haotic, dar partea importanta e ca nu plictiseste. Nu e "Leon" si nici "The 5th Element" ca nivel. Incepe excelent (mi-a ramas in minte referinta la capcana pentru soarece, you'll get it when you'll see it) dar parca de pe la doua treimi incepe sa o taie cam brusc. Si pana la urma, e totusi probabil cea mai originala abordare pentru un superhero movie care am vazut-o = chiar mi-a placut.

Rating: 4 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu