duminică, 1 februarie 2015

Oscar 2015 - Editing


Am decis sa schimb un pic ordinea intrarilor fata de ultimii ani cand am pastrat-o relativ identica (ma rog .. pe sectiunile despre care am apucat sa scriu). Nu neaparat ca as fi vrut sa fac asta dar m-am trezit fortat de imprejurari = am realizat ca nu mai am alta sectiune unde sa fi reusit pana la ora curenta sa vad toate nominalizarile. Deci, montaj ...

"Boyhood" e principal favorit pe montaj (ca si pe multe alte categorii de anul asta ...). N-am nici un chef sa ma intind la discutii aici. E un film care e mult, mult prea overrated, inclusiv pe montaj. Singurul aspect de apreciat (ca iar si pe multe alte categorii) e ca filmul a fost turnat in 12 ani efectiv si cine e creditat pentru editing (Sandra Adair) a avut probabil o treaba mult mai grea decat in mod obisnuit in a lega intr-un stil consistent tot materialul. Call me mean, dar eu altceva nu vad aici ...




"The Imitation Game" e montat fain. As zice chiar ca un exemplu bun pentru principalele criterii care fac un film .. filmic: imaginea si/sau montajul, in cazul de fata fiind vorba in special de partea a doua. Avem cateva din trecerile directe prin perioade de timp diferite intercalate in story care pentru un moment au sanse sa te lase un pic confuz si cred ca puteau fi integrate mai bine. Dar in general e ok, si chiar daca nu-s un fan pentru un story redat pe doua fire temporale diferite aici cred ca a fost chiar cea mai buna abordare. Totusi, Goldenberg mi s-a parut totdeauna un pic "old school" ("Heat", "Seabiscuit", etc), poate cu exceptia "Argo", in sensul ca nu vad acel ceva care sa dea un "edge" peste restul ...




"The Grand Budapest Hotel" are zic eu cel mai notabil montaj din tot ce avem aici. Nu stiu cat tine de Barney Pilling, editorul sau de cat s-a implicat Wes Anderson (regizorul) in montajul final, dar cred ca e cel mai reprezentativ film din cariera ultmului pe partea asta ca stil specific (care-l mai intalnim si in "Moonrise Kingdom" sau "Fantastic Mr. Fox") = scene scurte, alternante rapide pe cadre repetitive, etc. Efectul e unul foarte particular (si interesant) ca feeling/atmosfera in sensul de a mentine o senzatie alerta data in mare de editare (+ sunet) care contrasteaza mult cu un calm (iar specific) pe partea de script/story care pare a fi pastrat constant indiferent de cat de tensionate ajung situatiile din film.




"Whiplash" e probabil undeva la acelasi nivel cu nominalizarea precedenta ca sanse sa fure Oscarul aici. Probabil montajul e cel mai semnificativ capitol din filmul asta. Atat de semnificativ fata de restul ca iese in evidenta (yep, I'm mean again). Ca sa fiu fair totusi avem un montaj bun ... mai ales pentru o "musical drama" ( se pare ca nu ma pot abtine, so I should move on :) ).




"American Sniper" mi se pare outsider aici, chit ca vorbim de un film de razboi care are un context foarte favorabil de obicei pentru sectiunea asta. Na, ce sa zic, filmul are un montaj ok. Chiar mi-a ramas in minte o alternanta intre doua scene desfasurate la distanta, cu o legatura telefonica intre ele (if you see the movie, you'll get it). Problema e alta la filmul asta, si e accentuata si de editing la fel cum e si de interpretare, script sau regie. Dar despre asta cu alta ocazie ;) ...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu