sâmbătă, 14 februarie 2015

Oscar 2015 - Directing


O sa intru direct in paine cu nominalizarile de regie de anul asta cu foarte probabilul castigator: Richard Linklater pentru "Boyhood". Din nou, trebuie sa zic si la categoria asta ca nu mi se pare un an bun la Oscaruri. Ma rog, mie personal Linklater nu-mi place ... e acelasi lucru over & over again in tot ce tine de life dramas ... un soi de Woody Allen cuminte si melancolic. Dar na ... sa ai un proiect de 12 ani nu-i totusi o chestie simpla ...




Alejandro Gonzalez Inarritu pentru "Birdman" ar fi cred singura posibila surpriza aici. De fapt in ultimele saptamani tot aud pareri care il dau castigator. Personal am ceva indoieli, bazate exclusiv pe preferintele de-a lungul timpului a Academiei Americane + spre deosebire de Linklater de mai sus, Inarritu e departe zic eu aici de cea mai buna regie care a avut-o intr-un film = "Amores Perros". E drept ca "Birdman" e un film greu si e regizat bine, dar chiar si asa ...




In "Foxcatcher" Bennett Miller livreaza un soi de documentar artistic, foarte ... dark. N-o sa intru acuma in poveste, care e una pe cat de tragica pe atat de stupida. Toata desfasurarea filmului pare sa pregateasca ceva rau. Pana si momentele calme au un soi de tensiune in aer. Cam asta ar fi cred si punctul forte al regiei. In rest, mi se pare ca filmul e tras mult in sus de actori. Iar la asta mai revenim cu alta ocazie ...




Daca ar fi sa dau eu Oscarul la regie anul asta l-as da clar si fara echivoc lui Wes Anderson pentru "The Grand Budapest Hotel". In ciuda multor pareri, eu nu pot sa spun ca e cel mai bun film made by Wes Anderson. Raman la opinia ca "Moonrise Kingdom" e superior luat per total. Insa trebuie sa recunosc ca aici avem cea mai buna regie a lui Wes Anderson. Si probabil si cea mai buna exemplificare a unui stil propriu aparte, chestie care pana la urma cred ca e factorul care delimiteaza un regizor de clasa.




Morten Tyldum cu "The Imitation Game" cred ca e departe outsider pe regie anul asta. Nu pot sa zic ca e o regie proasta, dar nu am nimic care sa pot zice ca iese in evidenta. Din nou, la fel cum spuneam si la montaj, mi se pare prea "old school" in sensul de prea cuminte ...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu