luni, 23 februarie 2015

Oscar 2015 - ... what's left to say ...


M. Gustave: The beginning of the end of the end of the beginning has begun. A sad finale played off-key on a broken-down saloon piano in the outskirts of a forgotten ghost town. I'd rather not bear witness to such blasphemy.
Zero: Me neither.
("The Grand Budapest Hotel" - Wes Anderson, Hugo Guinness)


Uite ca m-am mai decis sa mai scriu o intrare anul asta, pe ultima suta de metri, gandindu-ma daca n-ar fi mai ok sa ma culc anul asta, in loc sa mai verific live, yet another time, daca-mi ies niste predictii fara prea mult sens. Din pacate am de lucru = decizia e pana la urma daca tin TV-ul deschis sau nu (what do you think we'll be the choice ?). Si asa m-am gandit ca poate n-ar fi o idee rea sa mai punctez niste categorii pe care in general le evit (nu de alta, da la anul chiar nush daca mai fac runda asta de Februarie). De exemplu, scenariu. Unde avem in primul rand original: "Boyhood", "Birdman", "Foxcatcher", "The Grand Budapest Hotel", si "Nightcrawler". Aici e destul de greu de ales sincer (pana si "Boyhood" are un scenariu decent - restul nu mai zic), dar eu zic ca the winner e cel de unde provine citatul de mai sus. Daca nici macar atat nu ia filmul asta in noaptea asta, ii grav ...

Si la scenariu adaptat e greu de ales. Din motive total contrarii = nu stiu care e mai putin slab din ce avem in nominalizari: "American Sniper", "Inherent Vice", "The Imitation Game", "The Theory of Everything" si "Whiplash". Cliseu, criptic, cuminte, sec si obositor. O sa merg pe varianta de mijloc ca predictie, "The Imitation Game":

Joan Clarke: Sometimes it is the people who no one imagines anything of who do the things that no one can imagine.
("The Imitation Game" - Graham Moore)


Alta categorie care o bifez destul de rar e ... machiajul. "Guardians of the Galaxy" din pacate nu cred ca are sanse nici macar aici. Toate gurile dau ca winner sigur "The Grand Budapest Hotel". Eu as puncta insa "Foxcatcher" - e cred primul film dupa o serie de esecuri mai mari sau mai mici cum ar fi "J. Edgar" sau chiar "Lincoln", unde avem o transformare a unui caracter principal care chiar pare credibila.




Si daca am vorbit de machiaj, hai sa bifam si costume. Mai multi nominalizati: "The Grand Budapest Hotel", "Inherent Vice", "Into the Woods", "Maleficent", "Mr. Turner", dar mai usor de prezis. Aici nu ma mai opun la parerea generala:




Daca la restul de mai sus in general nu ma exprim pentru ca nu-s in masura sa zic prea multe pe baza doar a ce vad in film, legat de actori evit sa scriu pentru ca-s prea subiectiv. N-as face-o nici anul asta, dar parca nu ma pot abtine de la o exceptie. Pentru leading actor avem ca nominalizati pe Steve Carell, Benedict Cumberbatch, Bradley Cooper, Michael Keaton si Eddie Redmayne. Toate pronosticurile indica drept castigator pe ultimul din lista pentru rolul lui Stephen Hawking, care nu neg ca a necesitat un efort consistent. Eu as puncta insa mult peste transformarea care am vazut-o la Steve Carell intr-un rol total atipic, in "Foxcatcher":




Am decis sa scriu intrarea asta si pentru ca mi s-a parut ca parca am incheiat prea acid anul asta. Si totusi ... iar nu ma pot abtine. Parca niciodata lista de nominalizati + cea predictibila a castigatorilor (la multi din care sper sa ma insel) n-a fost asa de ... f***ed up. Culminand cred cu animatie, unde nici nu ma mai obosesc sa dau nominalizatii, din care castigator mai mult ca sigur ca o sa iasa o continuare (si cum nu-s mai multe ar trebui sa fie evident care). Pentru mine the winner is:




care ... nu-i printre nominalizati :) Dar pana la urma, who cares about who's there & who wins, right ? ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu