luni, 9 februarie 2015

Oscar 2015 - Sound Editing & Mixing


Tot scriu in fiecare an care e diferenta dintre sound editing si mixing. Asa ca o sa iau o pauza pentru 2015 (mai ales ca iar scriu pe fuga) si o sa trimit pentru informatii detaliate la intrarea de anul trecut (se gaseste similar curentei tot in Februarie, evident Anno Domini 2014). Acu', nominalizarile ...

Mai totdeauna se zice ca la categoriile de sunet favorite sunt filmele de razboi. Eu as da o mica nuanta aici, si mai exact as fi de acord dar doar pe editing, mai putin pe mixing, pentru ca efectiv ce trage tare aici e ce tine de sound effects si prelucrare. Si ca sa confirm nuanta, fara mai multe comentarii dau si eu ca favorit anul asta pe sound editing pe "American Sniper". Ca minim argument sa zic asa, clipul de mai jos, cat a rezista "la liber" pe YouTube. Pe mixing, pastrez inca o rezerva ...




"Birdman", nominalizat la fel pe ambele categorii e cam de umplutura zic eu pe editing. Pe mixing in schimb avem ceva interesant aici, si anume o tentativa de a suplimenta un cadru continuu (despre care mai vorbim la imagine) cu un mix final care sincronizeaza ce vedem, ba prin crescendouri de percutie, ba prin caderi de volum. Nu ca ar fi ceva in afara normalului, dar ce auzim cum am zis incearca cel putin sa dea senzatia unui track la fel de continuu ca si miscarea camerei. Totusi, parca nu ajunge ...




Ultimul "Hobbit" a reusit sa insface o nominalizare pe sound editing. Care tare mi se pare ca a fost data mai mult asa ... ca sa nu zicem ca a trecut complet neobservat la Oscarurile de anul asta. De mai multe comentarii nu e cazul.




Desi clipul de mai jos e parca mai mult centrat pe editing decat de mixing, "Interstellar" e un film cu un mix final superb. E drept, s-ar putea sa ma las influentat si de soundtrack care e in alta sectiune, nu aici, dar chiar si incercand sa las asta la o parte, parca m-as risca sa dau castig de cauza pe mixing aici. Ca de obicei, chit ca anul asta avem si un musical aici, categoria asta mi se pare mult mai greu de prezis decat editing, deci om vedea daca iese ...
"Unbroken" e al doilea film de razboi dublu nominalizat aici, dar cu toate laudele aduse in prezentarea extinsa a ce au facut echipele de sunet din clipul de mai jos, nu pot sa zic, din perspectiva alor mele urechi, ca ar trece de "decent" ceea ce am auzit in film.
Ultimul nominalizat e "Whiplash". Doar pe mixing. Si ca orice musical are sanse mari aici. Diferenta insa fata de alte cazuri (ex. "Les Miserables") ar fi ca in cazul asta n-avem totusi un musical in sensul pur, ci mai exact o drama cu mult jazz. Deci ... deci cum am zis, mixing e greu de prezis :) iar eu sper la alt winner, care zic ca ar merita mai mult.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu