luni, 11 mai 2015

It Follows (2014)



N-am mai avut chef de multisor sa "abordez" un horror in adevaratul sens. Adica unul care sa promita macar potential sa ma sperie. Ceea ce e putin probabil, dar daca e sa fie, se aplica la subgenurile "ghost/demon/poltergeist" horror. Adica UME ca sa dau un acronim = Unexplained Malefic Entities. Pentru ca la serial killers, zombies sau animale cu dinti ascutiti (ex. tornade cu rechini) nu mai rezonez de mult. De fapt, nici la "It Follows" nu ma asteptam sa rezonez. Pentru ca ignorant fiind l-am ales fara sa ma documentez prea mult, zicandu-mi ca probabil e mai light decat alternativele "The Conjuring" sau "Woman in Black". Cum astea doua nu le-am vazut, nu pot sa zic daca a fost sau nu mai light, dar de la "Insidious" incoace altceva n-am mai prins care sa-mi dea o senzatie de ... sa-i zicem "uneasy" in unele momente ...

Jay are un prieten. Hugh. Nu-l cunoaste prea bine, dar dupa o seara romantica pe plaja, ajunge sa-i ofere si o continuare mai fierbinte pe bancheta din spate a masinii. Ce nu stie Jay e ca her boyfriend carries a ... sex curse. Transmisibil. O suna funny, dar trust me ... in film e mai degraba scary. Mai ales dupa ce Jay afla ca Hugh e de fapt Jeff, iar blestemul e pe bune. Care-i blestemul? "It". Ce face "It"? Cum zice si titlul: follows. Sau ca sa fiu mai clar, o aparitie vazuta doar de purtatorii blestemului, care se tine de cel care l-a luat ultimul. Iar dupa ce-l ajunge ... Suficient ca deja am povestit aproape o treime de film :)

Filmul e un indie. Unul din cazurile de indie exceptional lucrate, unde cumva cine l-a regizat, scris si produs a reusit sa adune cea mai buna echipa de banii dati. Singurul minus pe care-l vad e ca inceputul e cam lent. In rest avem doua plusuri imense: 1. Imaginea - Foarte rar mi-a fost dat sa vad, si-mi scapa acum o referinta (desi nu-i singurul loc), un film care sa creeze atata tensiune doar prin camera work. Avem niste tracking shots lente, combinate cu zoom-in-uri care amplifica la maxim the creepy factor pe cateva scene, si mai sunt si alte exemple. 2. Coloana sonora - The 80's are back. Muzica e semnata de cineva/ceva numit "Disasterpeace". Iar Disasterpeace aparent likes synth :) Daca ai vazut cumva "The Serpent and The Rainbow" de Wes Craven si mai tii minte cam ce atmosfera intretinea soundtrackul lui Brad Fiedel de-acolo, cam asa ceva avem si-aici.

Ca sa dau un verdict final, cred ca daca John Carpenter ar fi facut "The Ring", rezultatul ar fi perfect comparabil cu "It Follows". Daca-ti suna interesant combinatia, you should watch this ...

Rating: 4 out of 5



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu