duminică, 8 noiembrie 2015

Spectre (2015)



Am avut o saptamana de cosmar. Si am sperat ca pot sa-mi iau vreo 2-3 ore de odihna cu ocazia lansarii ultimului Bond. Odihna din pacate in contextul unui film nu inseamna letargie mentala pentru mine. Ma astept la ceva care chiar daca n-are o poveste super inovativa sa fie macar cat de cat engaging sau cel putin sa n-aiba un scenariu care frizeaza ridicolul o data la 15 minute. Estimare generoasa ... nasol insa ca filmul are mai mult de doua ore. Prea mult ca sa-mi mai pierd timp in plus si cu scrisul. Intr-o fraza, in lipsa de idei genialii scenaristi (in numar de patru) l-au resuscitat pe the main villain din Bond-ul anilor '60-'80 = Ernst Stavro Blofeld punand la pachet o poveste telenovelistica in care personajul are traume cauzate de Bond din adolescenta, si au reluat ideea ultrautilizata de organizatie malefica globala care in trend cu ordinea zilei are apucaturi de NSA (a se citi monitorizarea tuturor informatiilor care circula electronic pe glob). Dupa cum ne-am obisnuit din "Skyfall" (care-i cel putin o clasa peste ce-avem aici totusi) avem iar cascadorii la care nici mama tuturor agentilor n-ar supravietui (cel putin nu cu nasturii inchisi la costum), hacking instant la servere + "smartblood" + alte aberatii pentru impresie in zona IT&C, si acelasi rationament extraordinar a lui Bond de a lasa the bad guys alive ca sa re-utilizam actorii in urmatoarea cafteala sau algoritmul irefutabil: "I'm a one man army => I can beat any army" <=> "Ma duc solo pe usa din fata la baza lui capo di tutti capi si-i zic pe sleau ca nu-mi place de el. Doar is Bond, si tre' sa avem happy end. Clar eu is ala care iese viu de-acolo.". Ok, e doar un film ... "Mission Impossible" poate are metehne similare. Dar acolo filmul isi accepta conditia de fun. Nu-ncearca nimeni sa dea impresia de spy thriller serios, unde pana si cele mai simple dialoguri suna ridicol de pompos ca deh ... Bond means style. Sa mai zic ca in afara de Christoph Waltz, toata distributia pare sictirita de rol si ca la fel ca tine abia asteapta sa se termine filmul? ...

Rating: 2 out of 5



Un comentariu:

  1. Cred cu tarie ca 2 out of 5 este mult prea mult pentru filmul asta... i-as da undeva un 0.5 out of 5 :D

    RăspundețiȘtergere