duminică, 9 iulie 2017

Spider-Man: Homecoming (2017)



... sau motivul pentru care-mi pare rau ca am fost prea picky cu "Baby Driver" acu' o saptamana - cum poti categorisi un al doilea reboot in 15 ani in conditiile in care am mai avut inca 5 filme de la prima iteratie din 2002? Na, am decis sa-mi ignor un raspuns rautacios de genul "oaia se mulge prea des la Marvel ca sa mai aiba inspiratie ciobanul ce branza sa faca din lapte", si in conditiile in care pe vreo 3 site-uri de profil aveam ratinguri de la 7.5 in sus pe o grila pana-n 10 am zis hai, sa fie... Mi-am pastrat totusi destul de jos asteptarile pentru ultimul Spiderman, in speranta ca o sa patesc ca la John Wick (sau altele) = o sa fiu asa de surprins cu ce-am vazut ca o sa-mi intorc pronosticul la 180 grade. Psihologie inversa autoaplicata = fail ...

N-am nici un chef sa scriu despre Spiderman. Mi s-a parut atat de fad incat am zis ca ma uit repede la alt film ca sa am totusi un blog entry pe saptamana asta. Cum in vreo mai putin de 10 ore tre' sa plec undeva spre coasta nordica a Germaniei (yup, iar scriu pe fuga) am zis sa incerc sa revad "Das Leben der Anderen" = 2 in 1 = imi mai aduc aminte si vreo doua cuvinte in afara de "Guten Tag/Auf Wiedersehen" si am si subiect. Fail again... Cat Deutsch mi-am adus aminte nush, dar nu prea multa. Ce-i sigur e ca filmul, cat o fi el de bun, mi s-a parut mai deprimant ca acum 10-11 ani cand l-am vazut prima data, si n-am avut chef sa scriu nici despre asta... Deci, back to Spiderman...

Ce ar fi de zis? Singura, unica, si mult prea solitara scena care ar merita mentiune in filmul asta vine dupa vreo doua ore de pelicula, si ne surprinde cu o relatie de rudenie a "the main villain", la care intr-adevar nu ma asteptam. Totul e in linia Marvel de super-hero story dar mai cuminte ca de obicei, cu invataminte mai evidente ca de obicei, glumite si violenta mai in limita PG-13 ca de obicei, very politically correct. Target clar la publicul intre 13-16 ani. Mai am si eu probleme din cand in cand cu saritul liniei la cate un film, dar senzatia ca a trecut printr-un birou de cenzura e mult mai naspa (parca prefer extrema de excess sex & violence). Pana si personajul negativ are aici o motivatie sociala, ajunge inchis si isi face probleme cu impactul asupra propriei familii. Pe langa asta Spiderman, cel putin in prima faza, mai are un pic si ajunge un soi de Robin pentru Iron Man = there's lots in the suit - moduri de aruncare a panzei, moduri de combat, etc. Deci the spider power e de fapt in versiunea updated un soi de super-putere asistata electronic. Parca aveam alta imagine, dar na.. gadgets are trendy...

In concluzie, nu stiu ce contracte are critica profesionista cu Marvel, dar eu n-am vazut nimic aici. Sunt si subiectiv poate cu imaginea care mi-am format-o in timp legat de Marvel, dar exista totusi exceptii: GotG si Dr. Strange + am oarece sperante dupa ce am vazut trailerul pentru ultimul Thor. Pentru Spiderman, nush... poate mai merge inca un reboot ;)...

Rating: 2 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu