duminică, 17 februarie 2019

Red Sparrow (2018)



Nu stiu ce-i mai rau, sa n-am un subiect, sau sa am unul fumat. In general evit titluri mai "high-profile" la un an dupa release, tocmai pentru ca s-a scris suficient. Dar am zis sa fac o exceptie cu "Red Sparrow" 1. N-am altceva mai notabil vazut recent si 2. I need to do some justice, dupa ce in urma a ce recenzii am vazut la vremea la care a iesit in cinema am zis pas la momentul respectiv.

Dominika Egorova e o balerina de succes la Teatrul Bolsoi din Moscova, care dupa un accident, nu foarte accidental, trebuie sa considere o schimbare de cariera. Un unchi intr-o pozitie inalta in structurile SVR (= noua bransa de securitate externa a fostului KGB) ii ofera un job mai putin ortodox, pe care un context iar nu foarte accidental + o mama bolnava, o forteaza sa-l accepte. Si asa ajunge intr-o unitate pentru antrenare spioni in tehnici de seductie, manipulare psihologica, etc. Dupa care vine si o prima misiune, undeva prin Budapesta, unde ar trebui sa corupa un agent american. Suficient cu detaliile. Mai multe in film.

Filmul e o adaptare dupa un roman de Jason Matthews - aparent fost angajat CIA pentru mai bine de 30 de ani, si care varianta scrisa a fost urmata si de doua continuari. Criticile care le mai tin minte se plangeau de o poveste mult prea incalcita si plictisitoare + prea mult sex si violenta. In primul rand aprecierile is cam contradictorii, dar cel putin din perspectiva tangled & boring daca ar fi sa comparam cu "Tinker, Taylor, Soldier, Spy", mult mai de succes la critica, ce avem in "Red Sparow" e ca un Ferrari pe langa un personal care opreste in toate statiile. Din a doua perspectiva, well... o fi rated R, dar nu mi s-a parut ceva excesiv fata de ce mai vedem in categoria asta. Iar pe de alta parte nu avem o actiune fara sens. Cred ca e totusi cel mai "John le Carre movie" care l-am vazut, care nu-i dupa ceva scris de John le Carre, in ciuda faptului ca nu tine comparatia cu "Tinker, Taylor, Soldier, Spy". Ar tine poate insa una cu "The Russia House" si cu "The Spy Who Came in from the Cold". Ai ceva de old school spy thriller = o poveste cu ceva mai multa adancime decat ce vezi in the average James Bond movie. Si care imbina inclusiv, surprinzator as zice, si o parte de romance care-i mai putin artificiala decat te-ai astepta. Daca n-ar fi inclus si o scena cu planuri secrete transmise pe... floppy disks, as fi zis ca-i un spy thriller perfect. Macar n-avem o plasare clara ca an a actiunii, deci poate am putea forta un late '90s ca scuza, desi... floppy disks... oh well..

Rating: 4 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu