duminică, 3 martie 2019

Shoplifters (2018)



There are many shades of right and wrong... Asta ar fi "Shoplifters" in 8 cuvinte. Si-i cam greu de descris in mai multe. Mai totdeauna Cannes winners mi s-au parut cu prea multe pretentii si tot mai totdeauna am zis ca-s satul de social drama pe big screen, ca ai ocazia sa vezi deja suficienta in everyday life. Na ca am ajuns sa ma contrazic acum, sau suntem la o exceptie care intareste regula.

Un grupulet pestrit de 5 persoane, la varste cam diferite toate, fara legaturi clare de rudenie dar cu apelative de gen, traiesc de pe o zi pe alta in mare din shoplifting, inghesuiti intr-o casuta din Japonia. Mda, nu-i chiar imaginea tipica de tara cu HDI superior unde curge lapte si miere pentru toti. Intr-o seara, grupul se mai mareste cu un membru, o fetita de vreo 5 anisori culeasa de pe un balcon, unde aparent era des incuiata si lasata nemancata de mama nu prea responsabila. Copilul aparent nu prea vrea sa revina la parintii naturali, gasind ceva mai multa caldura in noua familie. Ce avem mai departe e un studiu de caracter destul de dens pe toti membrii grupului si o evolutie a actiunii pe care, as usual, n-as prea vrea s-o divulg...

...dar totusi, ca spoiler, this is not a happy movie. However, it's a very warm one. Destul de amar, dar cald. Cum am zis, complicat de descris mai mult, sau n-am eu cuvinte la mine tura asta. Mi-a mai ramas sa zic doar ca si-n Japonia se pare ca se arunca dintii de lapte peste casa :)

Rating: 4 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu