duminică, 9 martie 2008

Cloverfield (2008)




Well, daca saptamana trecuta aveam doua optiuni, cea curenta n-am apucat sa vad decat un singur film, so... la asta ma opresc in cele ce urmeaza..

"Cloverfield" in primul rand ar putea fi caracterizat (asa cum am mai auzit si din alte parti de fapt) ca modul in care ar fi trebuit realizata "Godzilla", si cu asta as putea chiar sa si inchei ca is a naibii de presat de alte chestii (as usual..). In al doilea rand, ar trebui sa specific ca n-am fost niciodata prea atras de monster or disaster movies (mai sunt exceptii.. like "Daylight" sau.. like "Alien".. da' sincer ultimul eu nici nu-l vad la monster, e altceva.. in fine). Deci astea fiind zise ce urmeaza va fi scurt si probabil prea subiectiv.

In ceea ce priveste subiectul "Cloverfield" prin trimiterea la "Godzilla" (which was quite bad.. except effects.. in varianta '98 cel putin) cred ca am zis cam tot. Filmul se desfasoara privit din perspectiva unui cameraman amator, la propriu = acelasi stil de filmare ca "Blair Witch Project". Apropo de asta, in ce priveste primele minute din film - groaznic de shaky din punctul meu de vedere (chiar nush cine naiba ar filma in stilu' asta... poate io ca imi mai tremura mana), don't worry, "cameramanul" se schimba soon = the rest will be more watchable. Filmul e ceva mai credibil decat "Godzilla", si din perspectiva modului de filmare, dar probabil mai ales prin faptul ca monstrul/monstrii nu are/au chiar prim planul permanent in actiune, ci mai mult rol de background. In plan principal actiunea s-ar putea rezuma la el care se chinuie s-o salveze pe ea in contextul ca big bad something face praf totul in jur si armata evident n-are timp de actiuni umanitare individuale. Nush ce se intelege, sau cat de logica, e fraza anterioara dar daca as zice mai mult as zice tot.. so, ajunge. In ce priveste partea de acting.. nici un nume cunoscut pe acolo, iar din punctul meu de vedere, chiar nush ce sa zic... As putea fi ironic, si sa spun ca the best actor was the big monster dar.. chiar nush.. Back to technical stuff.. De imagine am zis.. Montajul e lucrat evident pe aceeasi directie = single shot, cu intreruperi "real-time" de filmare. Sunetul probabil e cea mai faina parte din film. Ma rog, l-am vazut on big screen (acu' daca stau si ma gandesc nush daca o meritat banii da'...), si in conditii de sonorizare more than decent, dar oricum sunetul e lucrat bine, chiar daca poate sa para prea zgomotos la anumite puncte, is perioade alternante + stereofonia e exploatata ok fata de alte cazuri. Prevad nominees pe la premii de sound editing.

Am zis ca o sa fiu scurt si de data asta chiar sunt. Parerea cum am mentionat e una subiectiva.. Nu ma asteptam la cine stie ce - monster movie cu story out of plain common stuff mai rar, si nici n-a fost + nu-s fan home movie style cinema, so..

Rating : Average

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu