sâmbătă, 29 mai 2010

Part 1 Summer-Fall 2010 Movie Preview (June - August)



Cum iar (evident, indiscutabil si implicit) n-am timp sa scriu si nici nu prea am subiect, m-am gandit sa permanentizez obiceiul inceput anul trecut pe vremea asta = o data la doua anotimpuri sa fac un movie preview (= putine cuvinte si multe trailere :-p) la o parte din filmele ce urmeaza sa ajunga prin cinemaurile din RO in perioada urmatoare. Ca si turele trecute tre' sa precizez ca intrarea curenta nu are rol de recomandare ci unul pur informational (= nu garantez de nici o culoare ca e ceva de capul titlurilor de mai jos). Inainte sa trec la enumerare, ca o mentiune, ma refer la data de release in RO si nu cea worldwide sau DVD in ideea ca poate mai e lume care mai calca si prin cinema once in a while (eu cel putin incerc sa o fac macar o data pe luna ... o data in ideea de suport minim pentru industria de film + salile de cinema in special si pe de alta parte cel putin pentru mine un film on big screen o sa fie totdeauna diferit de unul pe small or middle as in proiector @ home)

Ca sa nu uit daca tot suntem la previewuri, un pic off-topic avand in vedere intrarea curenta = releaseuri de vara asta, dar in ce ma priveste the best news din zona "ce filme mai apar" de care am auzit in ultima vreme e un film ce are data oficiala de lansare anuntata 15 aprilie 2011 (pentru RO neanuntata inca). E vorba de "Scream 4" :D. Na... am zis, in ce ma priveste :-p (Neve Campbell is back one more time as Sidney, iar eu cel putin sper sa nu fie rol episodic). And now, for this summer...

Dupa cum probabil e destul de vizibil pe blog la mine ca nu ma prea omor dupa comedii, as fi sarit peste "Killers" care vine pe 11 iunie. Dar avand in vedere ca pare a avea ceva ceva si de action movie in el si cum in iunie prea multe titluri n-am pe lista ...





Si daca tot veni vorba de action movies, pe 25 iunie are data de lansare la noi "The A-Team" care se incadreaza perfect in genul asta. Filmul e bazat pe un serial TV de prin decada '80 parca, despre care eu prea multe n-as putea zice pentru ca n-am prins nimic din el, dar din ce mai stiu a avut destul succes la vremea aia.





Dinspre pure action ne miscam spre zona SF, in 9 iulie, cu o continuare la unul din cei doi clasici de data asta fara combinatii cu cealalta specie: "Predators". Sincer sa fiu, nush ce-o sa iasa dar sper sa fie mai bun decat ultimul "AvP" (nici n-ar fi foarte greu dar mai stii ...):





Am zis-o de nush cate ori ca is fan DreamWorks in ce priveste animatiile, dar nu chiar total. Mai exact seria lor cea mai de succes - "Shrek" care ajunge la partea a patra pe 16 iulie la noi, nu m-a impresionat nici o data mai mult decat nivelul de ok si nu cred ca o s-o faca nici acuma (dar iar, mai stii ...):





Si am ajuns si la filmul verii cel putin pentru mine, mai putin ca blockbuster, ci pentru ce pare a promite: "Inception". Din ce se vede e un SF care tinde spre o atmosfera a la literatura de P.K. Dick ("Paycheck", "Minority Report", sau "Ubik" daca e sa ne referim strict la books). Si cum regia e semnata de Christopher Nolan ("The Prestige" depre care-am scris prin noiembrie trecut si noua serie Batman) avem o oarecare garantie ca rezultatul o sa fie ceva mai bun decat de exemplu "Surrogates" (care parea sa se apropie de aceeasi zona). Data de lansare: 30 iulie.





Nu m-am dat niciodata in vant dupa Angelina Jolie (don't like the eyes ...). Dar filmul care are premiera in 6 august, adica "Salt", pare a promite ceva mai mult decat ultima productie care a avut-o in distributie (adica "Wanted"). Pe de o parte pare a tinde spre spy thriller (cu toate ca mai nou genul spy thriller se cam apropie multisor de action, nu prea mai avem productii gen "The Asignment", "Telefon", "The Spy Who Came in from the Cold", etc sau chiar mai jos cotatele "Enigma", "Code Name: Emerald", etc). Ca regizor filmul il are pe Phillip Noyce si ca scenarist pe Kurt Wimmer. Ce-i cu astia doi ? Pai, primul e un australian de la care eu n-am prea vazut filme proaste si ceva experienta in spy thrillers (the classic type) ar avea prin cele doua ecranizari dupa Tom Clancy cu Harrison Ford ("Patriot Games" si "Clear and Present Danger"), iar Kurt Wimmer are la activ (printre altele...) cateva scripturi destul de ok ("Equilibrium", "Street Kings", "The Thomas Crown Affair"). Dar am scris deja o gramada ... trailerul:





Pe 20 august vine probabil blockbusterul anului in zona de action movie, mai exact "The Expendables" = reuniunea Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Mickey Rourke, Bruce Willis, Schwarzenegger (in roluri mai mult sau mai putin episodice) si s-ar putea sa fi mai uitat pe careva. Eu sincer sper la o productie in genul celor de prin anii '90 cand parte din cei de mai sus erau in plina glorie, dar tare ma tem ca story-ul o sa fie mult prea simplist in raport cu numarul de nume mari de pe afis.





Inchei cu un film care oficial a fost lansat anul trecut, pe la niste festivaluri, fiind o coproductie europeano-canadiana. La noi cica ar ajunge in 27 august. Nu stiu cam de ce distributie o sa aiba parte prin cinemauri (daca o sa aiba...) fiindca prea mainstream nu e. Eu personal l-as fi pus la filmul verii pe plan personal in loc de "Inception" de mai sus, dar 1. cum ziceam e cu delay marisor fiind lansat in 2009 si 2. cred ca o sa-l vad inainte de a ajunge prin cinemauri la noi :-p (poate revin soon cu un blog entry). Ceva (= trailerul) imi zice ca risc sa fiu destul de ... eu stiu "dezamagit" ... fiindca o sa vad o serie de idei proprii de script care le tot invart prin short stories puse pe ecran de altcineva :) (in sensul ca am inca teluri marete pe todo list: sa scot undeva candva macar un short animation :-p .. eh .. time will tell ...)





Back next time cu perioada de toamna ;) ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu