sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Flawless (2007)




Dupa cum am zis ieri, de azi incerc un "improvement" - lansez ( fara surle si trambite, ca n-am :) ) varianta bilingva la blog. A se vedea linkul din dreapta sus. Ok :) - gata cu partea introductiva (pentru RO), trecem la subiect ;)

Filmul din topicul de azi, as putea sa-l caracterizez printr-un singur cuvant ca "dragut" cred. Nu e extraordinar, cel putin dupa ce l-am vazut nu pot sa zic nimic care sa intre in zona asta, dar totusi are ceva in el care iti lasa un sentiment placut. Asta in ciuda faptului ca pana la urma vorbim de o drama ca gen cu valente serioase de blue movie (alta exprimare ca sa-l categorizez nu-mi vine in cap acuma).

"Flawless" ca subiect e plasat undeva in anii '60 avand ca principali protagonisti singura femeie angajata a London Diamond Company - Demi Moore, si un ingrijitor in prag de pensie al aceleiasi firme - Michael Caine. Cel din urma vine cu o propunere "indecenta" intr-o buna zi pentru respectiva angajata, mai exact pe fondul iminentei concedieri neprevazute si fara motiv a acesteia discutata in spatele usilor inchise de conducerea companiei, sa il ajute sa devalizeze o mica parte din seiful plin cu diamante din subsolul cladirii. Ei... probabil ca e lesne de anticipat ca propunerea e acceptata in cele din urma, dar ce urmeaza o sa las potentialul privitor sa descopere :) oricum filmul nu se reduce nici pe departe la ceva in genul clasicului "How to Steal a Million", ci merge un pic mai departe de planificarea si executarea jafului propriu-zis.

Probabil cel mai interesant aspect din film e cuplul de actori si legatura care se creeaza intre personaje de la cum incepe cum evolueaza si cum se termina. Nu stiu ... personal am avut o impresie de "transfer" de personalitate ca sa zic asa - plecand de la el un batran vioi in ciuda varstei, facand planuri imposibile si aparent inconstient si ea o femeie rece, calculata si retinuta in prima faza - pana la final, cum am zis, parca are loc o rocada intre cei doi. In fine :) o fi asa, n-o fi asa, in rezumat constructia de caracter cred ca e cea mai bine lucrata parte din film. Evident e sustinuta si de actori. Demi Moore nu pot sa zic din ce am vazut ca a avut cine stie ce roluri, dar cel de fata i se potriveste, iar de cealalata parte trebuie sa recunosc ca mi-a placut intotdeauna Michael Caine, si in filmele din startul carierei si in cele mai recente - si sper sa mai faca multe roluri. In rest, in cazul de fata avem o productie in care distributia e predominant engleza, si ca sa nu ma lungesc prea mult o sa ma rezum in a spune (nu stiu daca e prima data dar e sper destul de concludent) ca totdeauna scoala engleza de actorie mi s-a parut a fi macar cu o clasa peste cea americana.

Relativ la restul aspectelor, eu stiu, regie, imagine, montaj, etc - cum am zis din start ceva extraordinar nu vad. Filmul e sustinut in special de un scenariu bun. scenariu, care pe tot parcursul lui si in special in final degaja ... o "caldura" :) ca sentiment/impresie care prinde bine uneori si fata de care eu din pacate is cam subiectiv :) . Asa ca ...

Rating: 4 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu