sâmbătă, 23 iunie 2012

Prometheus (2012)




Au trecut deja mai bine de doua saptamani cred de cand am vazut filmul = imediat dupa ce l-am amintit in intrarea de preview la summer movies .. in capul listei. Motivul pentru care am preferat altceva saptamana trecuta, e ca am avut o pauza relativ lunga de la ultimul film cu un grad de apreciere in coada si am vrut sa am pe blog ceva ce merita vazut. Motivul pentru care m-am intors la "Prometheus" saptamana asta e pentru ca ma simt dator sa-l cobor din capul listei de previews (cat o fi fost ea de cronologica relativ la data de release).

Pentru ca am inceput poate un pic prea dur (si am de gand sa termin si mai si), "Prometheus" nu e chiar un film de evitat. Spre deosebire de exemplu de ultima productiune albastra a maestrului Cameron chiar ai un script, oarece story, un pic de acting .. dar lipseste Sigourney Weaver (care e prezenta in "the blue world" daca ironia n-a fost destul de clara). Nu merita din multe motive sa zabovesc la subiect, incepand de la spoilere (o sa am suficiente mai jos) pana la simplul fapt ca n-am chef. In caz ca mai e cineva care e complet pe dinafara, ce avem aici e un prequel la seria "Alien", si o sa zic totusi ca pare a avea rol de a crea un spin-off = daca se va mai face si o continuare directia va fi alta decat lipirea la originalul din '79 in principiu. Suficient atat. Subiectul e totusi unul din punctele bune ale filmului. Tratarea insa ...

N-am vazut chiar toate filmele lui Ridley Scott dar nu tin minte care o fi fost ultimul care m-a dezamagit la nivelul asta. "Kingdom of Heaven" si "Robin Hood" spre exemplu trebuie sa recunosc ca n-au fost chiar capodopere dar s-au ridicat un pic above average, ceea ce in capul meu era minimul general valabil pentru mai sus mentionatul (inca e in top la directors in ce ma priveste by the way .. dar o sa-mi argumentez optiunea cand oi avea cu ce, daca nu pica). A nu se intelege, inca o data, ca "Prometheus" e prost. E doar .. medium quality. Nu stiu de unde sa incep si unde sa termin .. dupa mine e pe undeva la acelasi nivel cu experimentul lui Jeunet din Alien 4 - care cat o fi fost de crazy macar a avut ceva originalitate si suficienta action to be fun. Cred ca aici a pierdut "Prometheus" - a vrut sa para mai filosofic decat duce scriptul (desi ideea si subiectul au potential). Si asa a pierdut si din actiunea din Alien 4, si nici n-a ajuns la the deepness din Alien 3 de Fincher (very underrated movie). De primele doua nici nu mai zicem. Dar daca asta ar fi fost tot inca era poate "a bit above average". Dar nu ... mai avem multe .. printre care ..

Avem o nava care intra in atmosfera unei planete necunoscute si aterizeaza mai ceva ca un parasutist la punct fix langa structura extraterestra (da da .. spoiler de final: is mai multe, come on, halal justificare .. cate una in fiecare vale, nu ?).
Avem un Guy Pearce machiat aproape la fel de oribil ca amicul lui J. Edgar in ultimul film de Eastwood .. oare chiar era o problema sa aiba vreo 60 de ani in loc de cei care vor sa arate ca 100 ? (tre' sa vezi filmu' ca sa raspunzi la asta, da' is sigur ca pot combate simplu orice argument cu o alternativa, challenge me ;) if you dare)
Avem o madame Shaw in loc de Ripley care cica vrea sa para mai badass (spoiler again) dupa ce isi taie si-si coase burta pe viu si dupa face curse mai ceva ca 100 metri garduri la olimpiada ... Si nu, nu e o scuza nici ca mai gafaie din timp in timp (chiar devine mai ridicol), nici ca medicina peste vreo 100 de ani o fi mult mai avansata, si nici ca filmul e film atata timp cat se ia in serios la modul cum se ia. Si totusi, poate ar fi fost credibil, dar ca sa punem punct ( si de la capat ), sorry, dar nici Noomi Rapace nu e Sigourney Weaver ;).

Rating: 3 out of 5





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu