miercuri, 1 august 2012

The Cabin in the Woods (2011)




I'm back. Nu intr-o forma prea buna din pacate. Dar suficient cat sa mentin blogul asta pe linia de survival (sper). Si ca veni vorba de survival + asa cum ziceam ultima data revin cu ceva ce merita din plin atentia, in ciuda unui titlu, trailer si prima impresie care nu sugereaza mai mult de un horror de duzina: "The Cabin in the Woods" :D .

Asteptarile mele initiale se pliau pe ce-am zis mai sus, si era undeva prin coada listei mele de vazut. Am avut insa norocul sa dau peste el in seara de inchidere a unui festival unde altceva mare lucru n-am apucat sa prind, dar pelicula de fata a suplimentat golul cu succes. Despre ce e vorba pana la urma ... Well, filmul incepe in genul "typical teen horror movie where people wander in the wild & get slashed" dar trust me on this .. e mult mai original decat orice am vazut vreodata in categoria asta. Hai sa incerc sa limitez spoilerele la minim. Avem doua planuri de actiune: 1 - doi tipi + doua tipe care s-ar incadra (well, cat de cat) in categoria "hot" + inca un tip care e o combinatie intre Screech din "Saved by the Bell" (yeah I know, I'm old) si un hippie iubitor de marijuana pleaca intr-o iesire de vara undeva la o cabana izolata in munti ; 2 - ceva ce pare a organizatie secreta a armatei US cu un sediu undeva in subteran care are sub control cabana respectiva, si care declanseaza o operatiune coordonata de doi indivizi ce are ca target grupul de tineri de mai sus. O sa ma zic doar ca operatiunea debuteaza cu atragerea respectivilor intr-o pivnita populata cu diverse obiecte cum ar fi o sfera similara cu cheile din "Hellraiser", un jurnal a unei familii un pic psycho, etc. Ce urmeaza mai departe se vede in film.

Sunt cateva chestii de punctat. In primul rand "the hippie Screech" de care ziceam, interpretat magistral de un arhi-necunoscut, pentru mine cel putin, pe nume Fran Kranz, beneficiaza de o bucata de script absolut dementiala. Si daca pui asta in contextul ca scriptul per total e unul mult peste media usual horror, rezultatul deja cere sa fie vazut. Filmul are un comic negru superb. Deci daca te prinde genul asta e chiar "must see". Eu am ras copios, chestie care nu mi se intampla chiar des. Dupa asta vine originalitatea ideii, si as putea zice chiar a finalului. Mi-ar place sa zic si ca ai avea si ceva mai deep acolo, dar in definitiv principalul aspect cap-coada e just the fun = summer movie perfect de vazut cand ai chef de ceva relaxing. There is blood in there (it's a horror after all), dar inca o data nu-i chiar ceea ce pare la prima vedere. Am scris deja prea mult ca sa mai dau alte info, dar ca sa fac o caracterizare de ansamblu, ca feeling e o amestecatura de light '90s horrors in genul "Scream" sau "I Know What You Did Last Summer" cu o tenta de "The Cube" trilogy. Ca feeling .. in rest, check it out ;)

Rating: 4 out of 5







( & remember, don't trust much the trailer :) what you need to get from there are the captions "You think you know the story ..." ;) )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu