duminică, 26 august 2012

The Mission (1999)




Ca sa nu se creeze o confuzie cu un titlu mai vechi si mult mai cunoscut probabil ar fi trebuit sa trec varianta originala: "Cheung Fo", dar cum interesul pentru filmele din HK e cam cat piciorul broastei, am zis sa-l las in engleza :). Desi in cazul de fata n-as putea zice ca am nimerit-o ca in alte dati. De fapt, ca un pic de off-topic, se pare ca am ajuns iar sa-mi selectez ce vad bazandu-ma pe criterii de durata (in cazul de fata undeva sub o ora jumatate), ceea ce probabil nu-i prea sanatos pentru intrarile de pe blog :) Dar sa vedem ce-avem aici ...

O sa incep ca de obicei cu subiectul. Care in cazul de fata o s-o zic direct: e jalnic. Atat de jalnic incat n-o sa ma jenez sa trantesc un spoiler urias zicand cam 90% in urmatoarele cateva randuri. Precizare suplimentara: chiar nu prea conteaza, pentru ca nu cred ca filmul asta merita vazut pentru subiect. Deci .. avem un sef de triada undeva in Hong Kong care e subiectul unei tentative de asasinat. Scapa si isi aduna un grup de incredere de cinci bodyguarzi, patru cu experienta si un rookie, care reusesc sa-l mai scape din vreo doua situatii limita, pana ce omul din spatele problemei (evident membru al aceluiasi grupulet mafiot) e identificat, lichidat si problema rezolvata .. cu 15-20 de minute inainte de final. Dupa care avem total in afara "storyului" de pana atunci problema numarul doi = aflam ca "the rookie" de mai sus s-a incurcat cu nevasta sefului si trebuie rezolvata si partea asta. Ei, si n-o sa mai dau chiar tot, desi nu-i foarte greu de prevazut finalul "imprevizibil". That's all. Acuma sa vedem ce-i de bine in filmul asta ...

Productia e regizata in '99 de Johnnie To. Acum ceva timp scriam despre ceva turnat in acelasi an de acelasi tip, mai exact "Running Out of Time" (sau "Am Zin"). Partea interesanta e ca titlul respectiv din documentarea rapida (= unreliable) care mi-am facut-o atunci pare ca ar fi fost lucrat pe fuga si apucate, printre scenele pentru cel curent. Ca o fi, ca n-o fi asa, din punctul meu de vedere filmul in cauza e net superior, desi se vede ca e mai neslefuit fata de cel de aici. Dar e cu totul alt stil. Mai exact are o doza usoara din "dramatismul melancolic", ca alt termen n-am acum, care dupa mine e fix partea faina si care te atinge la inima (atata timp cat nu da chiar in cheesy) caracteristica pentru HK action movies. Johnnie To insa, regizor destul de apreciat din zona aia, cam difera insa de aspectul asta din cat am apucat eu sa vad ("Election 1 si 2", "Vengeance" cu Johnny Halliday + restul referite pana acum). De asta m-a surprins asta primavara cu celalat titlu. Aici revenim la stilul lui caracteristic. Care e unul .. sec si rece (nu prea gasesc termeni potriviti azi, si nici n-am timp sa gandesc, dar cam asta e "the feeling"). E un subiect fad si simplist, dialog la fel, un umor extrem de sec .. a se vedea scena cu jocul de minge intre cele cinci garzi de corp pe care o las in loc de trailer mai jos. Singurul aspect care e cumva opus as putea zice e coloana sonora .. si am reusit sa gasesc si un clip cu asta, desi nu e cea mai buna calitate. E o amestecatura de teme care se repeta destul de des si care par a fi destinate unui platform game de inceput de anii '90 sau mai devreme, gen Mario, etc. Per total, stilul asta pentru un film, sau combinatia mai exact, daca mai punem si imaginea care trebuie sa recunosc ca e foarte faina in tot simplismul ei (= daca te uiti la detalii vezi ca e totusi lucrata atent) cred ca e principalul argument pentru urmarit ce avem aici. Ca idee de final am avut senzatia, pastrand proportiile, ca vad ceva de genul filmelor lui Melville ("Le Samourai" cu Alain Delon ca exemplu clasic), transpus in varianta asiatica. Nu-i numai parerea mea, am mai auzit comparatii de gen pentru To. Din pacate, in ciuda aprecierilor, stilul asta care cam trage in jos la story la mine nu prea prinde.

Rating: 3 out of 5











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu