duminică, 15 septembrie 2013

I Saw the Devil (2010)



Inca in cautare de o productie care sa ma faca sa mai ridic un pic media ratingurilor din coada postarilor m-am indreptat saptamana asta din nou spre est = Coreea. Dar se pare ca in continuare nu am noroc. Mai mult, cred ca m-a convins ca ar trebui sa-mi caut mai mult timp pentru vazut macar doua filme intr-o saptamana, pentru ca "I Saw the Devil" nu stiu daca e chiar cea mai nimerita optiune de luat in discutie, dar alta la indemana n-am ... asa ca ...

De ce as fi vrut sa evit intrarea asta ? Nu pentru ca vorbim de un film prost, dar e vorba de o productie care nu cred ca vrei s-o vezi de doua ori. Sau mai degraba, s-o uiti repede. Am avut norocul (fara ghilimele), cred, sa vad versiunea "cenzurata" (cu ghilimele). Am inceput cu asta ca sa dau de inteles din start ca avem de-a face cu o productie extrem de violenta, si e o violenta care cum sa zic .. se simte = nu prea poti sa o treci cu vederea ca in, eu stiu, "Saw" sau alte productii made in Hollywood, care trec des ca nivel grafic chiar peste ce-am vazut aici dar e cel mai des gratuit. Adica avand in vedere subiectul filmului curent cumva isi are rostul, dar parca ai vrea totusi sa nu vezi asa ceva ...

Povestea e destul de simpla si liniara. Avem un criminal in serie care face greseala sa aleaga ca victima sotia unui angajat in serviciile de securitate coreene, si totodata fiica unui fost sef de politie pensionat. Dupa ce capul victimei e intr-un final gasit ( si o sa ma limitez cu partea "grafica" la asta, dar am simtit nevoia de un "warning" ), sotul indurerat isi ia doua saptamani de concediu. Care concediu se transforma intr-o vanatoare a criminalului pentru o razbunare pe cont propriu. De gasit il gaseste relativ repede, dar in loc sa termine rapid cu el, decide ca nu-i suficient si incepe un soi de joc de soarecele cu pisica in care ii administreaza cate o corectie fizica zdravana dupa care ii da drumul (uneori chiar cu interventie medicala intermediara pentru a-l pune pe picioare) doar ca sa-l prinda din nou si sa-i aplice urmatoarea runda.

In general cam orice "revenge story" prinde la public. Si in cazul de fata crima e atat de oribila incat probabil n-ai vrea ca socotelile sa fie incheiate prea repede. Sau cel putin, ca sa fac referinta la o alta serie coreeana cu tema similara - "The Vengeance Trilogy", dar alt regizor, ai vrea o explicatie cat o fi ea de intunecata ca in "Oldboy". Light spoiler - asta nu se intampla, sau cum sugereaza si titlul e doar "rau pur" pana in final. In concluzie o parte din desfasurarea filmului esti tentat sa tii partea agentului care are chef de razbunare "ochi pentru ochi", mai ales ca (alt light spoiler) "raul" incepe sa prinda ramificatii mai grotesti. Finalul insa incepe sa transforme filmul dintr-un revenge story intr-un anti-revenge story. Dar din story am zis deja prea multe ... deci o sa ma opresc aici.

Intr-un sens, pe langa "Oldboy" sau "Lady Vengeance" tot din zona coreeana, mi-a adus aminte de "Silence of the Lambs", dar la un nivel mult mai dur. Diferenta e din nou, sentimentul pe care ti-l lasa la final. Concluzia e ca nu cred ca e un film care poate sa placa, subiectiv vorbind. Mai mult decat a trece peste violenta si sadism, e in sensul de a fi impacat cu deznodamantul, pentru ca incepi firesc prin a empatiza intr-un fel cu cel care are nevoie de payback .. dar daca asta e la inceput vis-a-vis de nevoia de razbunare, spre final merge mai mult pe nevoia de liniste interioara, care pare-se nu se prea impaca cu legea Talionului ...

Rating: 3 out of 5





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu