duminică, 26 ianuarie 2014

Oscar 2014 - VFX


Din cele cinci nominalizari de anul asta pe VFX am avut deja intrari individuale pentru patru filme. Deci, cum scriu oricum undeva in miez de noapte iar, o sa incerc sa nu pierd prea multa vreme si sa las vizualul sa zica mai multe .. ( in "spiritul" categoriei de altfel :) )

Primul pe lista e "Gravity". Imi mentin parerea pe care am exprimat-o in intrarea de anul trecut ca filmul asta e mult overrated. Dar trebuie sa admit ca desi pe impact ca story feeling are lacune mari, pe tehnic sta foarte foarte bine. Iar asta face ca VFX sa fie probabil una din cele mai usor de pronosticat categorii de anul asta = my bet goes here. Una din multele bucatele care compun ce se vede pe ecran, si cam cat ascunde in spate, in continuare ...





Nu stiu daca as putea zice ca "The Hobbit: The Desolation of Smaug" sta mai bine ca efecte decat prima parte, dar cred ca ce vedem e cel putin mai variat. And you finally meet the Dragon ;) Cei de la Weta Digital si-au facut treaba si de data asta, dupa cum se vede mai jos ...





"Iron Man 3" e singurul titlu de aici despre care n-am mai scris si inainte. Considerand ce "apetenta" am eu pentru super-hero movies pot sa zic ca a fost chiar o surpriza placuta. De fapt cred ca singurul film din 2013 pe genul asta care chiar l-am digerat fara probleme. Mult peste nivelul "Iron Man 2" (inca nu-mi pot reveni dupa asocierea Mickey Rourke = evil brilliant scientist), si as zice chiar un pic si peste primul. Iar cum e unul din rarele cazuri cand filmul ofera destul de mult peste ce-ti da trailerul daca-mi aduc eu aminte bine, o sa ma abtin de la extra spoilers pentru cine nu l-a vazut inca. Revenind la VFX, din ce stiu e o colaborare intre mai multe studiouri (incluzand si Weta de mai sus printre ele). In ce priveste partea de animatie a costumului, asta pare a veni de la Trixter .. cum ne zice un montaj destul de nice in ce urmeaza ..





"The Lone Ranger" e cea mai neprevazuta nominalizare de la categoria asta. Pe cat de placut surprins sunt sa vad ca se mai intampla sa avem si filme in 2D aici, pe atat de intrigat is de absenta "Pacific Rim" (na, am zis eu ca parca prea mult din filmul ala s-a "turnat" noaptea pe ploaie :P). Ca efecte aici, mult mult CGI, in special pe simulated environments - trenuri, copaci, alte trenuri, alti copaci, pana si iepuri ..





Mi se pare destul de improbabil ca "Star Trek: Into Darkness" sa aiba vreo sansa aici, dar ma bucur ca macar a prins nominalizarea. Spre deosebire de exemplu de coloana sonora, motiv (la care pot sa adaug si absenta "Rush" de-acolo) ca off-topic anul asta cred c-o sa boicotez categoria aia. Revenind insa, inchei deci pe azi cu unul din cele mai faine SF-uri (cu un story decent in spate, spre deosebire de celalat capat al listei), pe care le-am prins in ultimii ani ...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu