marți, 18 februarie 2014

Oscar 2014 - Production Design & Set Decoration


E greu de gasit clipuri concludente pentru aria asta, asa ca am incercat sa ma rezum la B-Rolls. Care nu-s chiar menite sa arate ceva elocvent aici, dar oricum ofera o imagine suficient de variata de pe platourile de filmare. Si mai important, fara post-processing = VFX, editing, etc, deci poti vedea relativ clar cam ce-a fost "on the set". Din pacate, nici macar B-Rolls n-am gasit pentru tot ce-i mai jos, dar hai sa vedem ce-avem ...

"American Hustle" ne plimba printr-un New Jersey de inceput de ani '80. Cu opriri prin restaurante, hoteluri, o pista de aterizare si altele. Fain, si surprinzator de variat pentru tema filmului, dar parca totusi la nivel mediu printre nominalizati.





"Gravity" o fi stand bine pe tehnic, dar nominalizarea pe production design si set decoration mi se pare gratuita. Hai, production design mai treaca-mearga, dar set decoration ... really ? Am vazut la un moment dat un clip care arata cum a fost adaugata intr-o scena casca Sandrei Bullock, plutind in capsula spatiala. Nu stiu cat e CGI, si cat e real stuff in clipul urmator, dar altul care sa arate un interior cat de cat n-am fost in stare sa gasesc.





"The Great Gatsby" e o re-ecranizare dupa romanul lui F. Scott Fitzgerald. Am ignorat filmul asta o perioada buna de timp, pentru ca tineam minte ca varianta veche cu Redford m-a plictisit ingrozitor long long ago cand am vazut-o. Ce-i ok la filmul lui Baz Luhrmann, desi e mare intervalul ca sa fac o comparatie obiectiva, e ca reuseste sa te tina ceva mai prins, intr-un romance story care pana la urma e destul de simplist. Iar mare parte din "the catchy factor" e vizualul, si mai ales impactul dat de mediul desfasurarii = un New York de ani '20 foarte colorat si flamboiant. Eu zic ca e destul de previzibil ca pronostic pentru Oscar, in ciuda faptului ca e singurul din cele cinci nominalizari de aici, care nu bifeaza prea multe aprecieri in rest.





"Her" e un romance intre un tip si ... sistemul lui de operare. Un film pe care n-as fi vrut sa-l vad. Ca om care lucreaza in IT research pentru care ideea in sine, obiectiv, e undeva intre "freaking weird" - "highly dangerous", deja as putea da un motiv. Subiectiv, cred ca ar mai fi si altele ... Am facut-o pana la urma pentru ca are prea multe nominalizari anul asta ca sa il ignor complet. O sa ma abtin de la comentarii pe moment, pentru ca mai e loc alta data, si o sa focus on the topic. Filmul e plasat undeva intr-un viitor apropiat, cand tehnologia ar permite cica povesti de genul asta. E probabil cea mai faina surpriza pe care am avut-o pe partea de production design/set decoration de la o productie care nu are prea multe motive sa ofere cine stie ce = timp relativ contemporan de desfasurare, si poveste fara laturi prea exotice in locatii. Mediul din film adauga mult, mult la ce se vrea a fi un feeling de .. nu stiu cum sa-i zic .. claustrofobie existentiala in medii deschise. Pentru ca spatiul de desfasurare, daca ar fi luat separat e un mediu foarte relaxant aparent. Pentru personajul principal insa nu prea, dar asta tine de story = not now ...





"12 Years a Slave" incheie lista de nominalizati. Daca "Gravity" n-ar fi pe-aici l-as pune la coada listei. Chiar si asa nu-l vad departe. E intr-adevar un film de epoca, in care totul trebuie sa fie aranjat, si e, la nivel de secol XIX, dar ... nimic iesit din comun, care sa nu mai fi vazut in alte parti.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu