marți, 11 martie 2014

La grande bellezza (2013)



Dupa European Film Awards din 2013, am zis ca sar un an peste the winner, pentru ca sinopsisul parea deprimant. Si am ales atunci, foarte "inspirat", alta productie italiana ("La Migliore Offerta") care s-a dovedit total dezastruoasa pentru "the daily mood", desi in sine un film excelent. Dupa Glob, BAFTA & Oscar pentru cel mai bun film strain, am zis totusi ca e suficient ca sa gasesc doua ore si ceva (desi, din nou pe bucatele) ca sa vad "La grande bellezza" aka "The Great Beauty" (running international title). Rezultatul: mixed feelings ...

N-o sa intru prea mult in subiect, pentru ca n-am subiect. E un film fara o poveste in sine. Un rezumat concis ar fi: reflectii asupra vietii, uneori legate, uneori nu, prin perspectiva unui scriitor tocmai trecut de 65 de ani. Din Roma ... unde se desfasoara mai tot filmul. Si care contribuie din plin la una din cele mai bune imagini pe care le-am vazut in ultima vreme (as putea sa-l pun pe acelasi nivel cu "Inside Llewyn Davis", desi tonul e total diferit). Filmul e superb lucrat vizual de la scena de start, pana la final credits inclusiv. Atat de bine, incat cel putin pentru mine a eclipsat cam tot ce-i in rest in pelicula asta. Pentru ca partea asta da, nu stiu .. ceva cald pe langa anumite pasaje care sunt undeva intre o raceala dura si o ipocrizie crunta. Si o fi o interpretare proprie, dar probabil un sens ar fi cand ceva e amar, arunca o privire in jur si ce vezi .. ori in urma, ori aproape, ori in zare s-ar putea sa fie suficient de dulce ca sa poti merge cumva, mai mult sau mai putin impasibil - choice is yours, un pic mai departe ...

E un film care cred ca acum 10 ani m-ar fi plictisit ingrozitor. Acum 5 ani probabil m-ar fi deprimat ingrozitor. Azi, nici una, nici alta. Nu mi-a placut, nu mi-a displacut - cum am zis, mixed feelings :) Guess I'm right when I say I'm getting old :))) ...

Rating: 4 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu