duminică, 16 martie 2014

The Monuments Men (2014)



Am plecat cu asteptari mici pentru "The Monuments Men" dupa ce am vazut vreo doua recenzii nu foarte favorabile. Si cred ca undeva in subconstient, ma asteptam sa-mi placa tocmai din cauza asta. Din pacate, tre' sa confirm si eu ce-au scris si altii. Sec.

E un film care prezinta un episod din WW2 ceva mai putin cunoscut. Si anume activitatea unui detasament americano-englezo-francez de "recuperatori" de arta, cu misiunea de a fura inapoi ce-a furat armata germana, in competitie directa cu amenintarea rusa de muta obiectele de patrimoniu inspre est. Filmul e o insiruire cam haotica a faptelor eroice duse cu mai mult sau mai putin succes la capat de "the monuments men" de pe afis. Imi pare rau pentru ironie, dar modul de prezentare o cere. Pentru ca nu ai ceva foarte decis in fata ochilor. Cateodata e o drama de razboi in toate regula, cateodata trece intr-un registru comic, cateodata duce spre un WW2 spy thriller, si mai ai si un fir de romance ca sa pui capac. Cred ca exista sanse ca toate astea sa mearga impreuna, dar nu stiu .. aici, nu. Nu-i un amestec, sunt destul de separate, iar trecerea de la una la alta se face prea des si prea subit. Pe ici, pe colo mai are momente dar .. rezultatul final e ca mai nimic nu iese in evidenta in vreun fel.

Povestea in sine e interesanta, iar filmul merge de vazut in sens documentaristic (desi nici macar ca acuratete nu inspira prea multa credibilitate, dar n-am verificat deci nu pot sa ma pronunt). Ca subiect de fictiune insa pentru o misiune de "recuperare" behind enemy lines in timpul WW2, recomand calduros "Kelly's Heroes". Old but waaaaay better ;)

Rating: 3 out of 5 (cam la limita de jos)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu