duminică, 13 iulie 2014

iNumber Number (2013)



Sunt filme despre care pot sa zic "this will be good" dupa primele trei minute. Na ... in rare cazuri se mai intampla sa gresesc. "iNumber Number" nu e printre ele.

Povestea e simpla. In lumea corupta a fortelor de ordine din Africa de Sud, doi politisti incearca sa faca o diferenta. Pana cand unul din ei se satura sa-si puna gatul la bataie pentru recompense suflate de superiori, si decide sa duca munca sub acoperire un pic mai departe = dupa momentul unui jaf, si dupa "pierderea" unei parti din suma furata. Cu greu, reuseste sa-si convinga si partenerul sa-l sustina. But, of course, things go wrong ...

Vorbim de o productie sud-africana de buget indie, pe care am avut ocazia s-o prind la un festival de film. Sper din toata inima sa beneficieze de un release extins, pentru ca bate multe action movies made in Hollywood. Regie si casting de top (in ciuda faptului ca nu stiu pe nimeni din film). Dar ce face filmul asta sa straluceasca e imaginea si montajul ... E cred singurul film care l-am vazut pana in momentul de fata unde mi-a placut kinetic camera ca tehnica pentru secventele de actiune. S-a mai intamplat sa fiu neutru/ok, dar in general detest asa ceva ... Pentru ca in general e exagerat, haotic, si da dureri de cap. Ce am vazut aici poate sa intre intr-un curs de cinematography relativ la cum ar trebui dozat "the shakiness" si ca timp si ca directie de movement. Pe langa asta imaginea e superba per total. Sunt multe de spus .. o sa ma rezum doar la cum e integrata subtitrarea engleza, care tind sa cred ca vine la pachet cu pelicula originala (= was the same on yt trailers & in cinema). Textul nu e suprapus clasic - bottom, center, ci ocupa spatiul cel mai propice in functie de scena. La un moment dat mi-a dat impresia (pozitiva) de banda desenata.

Desi cum am zis, simple story, filmul e action packed + chiar daca probabil te astepti la un happy-end clasic, ai tot timpul mici detalii sa complice situatia si sa te tina-n priza. Am dat deja un light spoiler (previzibil) la cum se termina filmul, si aici probabil e singura parte slaba care-am vazut-o. Cam prea idealist :) ...

Rating: 4 out of 5










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu