joi, 31 decembrie 2015

Youth (2015)


Am vrut sa inchid anul cu ceva mai rasarit decat dezamagirea de data trecuta. Asa ca intre doua reprize de bucatarie am decis sa-ncerc o intrare scurta pentru "Youth" desi ar merita poate una mai detaliata decat precedenta. Cine a vazut "Il Divo" si "La Grande Bellezza" e probabil familiar cu stilul regizoral si scenaristic a lui Paolo Sorentino. Pentru cine n-a vazut "Il Divo" si "La Grande Bellezza" ce pot sa zic in doua cuvinte e: chillout movie. De acord ca poate definitia asta nu acopera tot ce trebuie = partea de drama, de reflectii asupra vietii, de comedie amara, si tot ce mai poti regasi in cele doua si parca mai pregnant in "Youth". Dar eu zic ca "chillout movie" surprinde esentialul ca stare. E o desfasurare lenta, care e posibil sa-ti trezeasca cateva sentimente puternice dar nu brusc, ci gradual pana ce vine partea de rolling credits pe final.

Ca realizare filmica, "Youth" e remarcabil. Daca per total nu as putea sa ma pronunt comparativ cu "La Grande Bellezza", la nivel de imagine cel putin ce avem aici e clar peste (iar dincolo n-a fost rau). Exista multe aprecieri din ce am vazut in ce priveste rolul principal facut de Michael Caine. De acord, dar mi se pare uitat personajul interpretat de Harvey Keitel care aici are cel mai bun rol din ce am vazut eu pana acum.

O sa inchei cu ce aveam in general in partea introductiva. Care-i pana la urma subiectul in "Youth"? Avem un instantaneu din anii de batranete a unui dirijor de orchestra intr-unul din sejururile anuale intr-o statiune montana din Elvetia. That's it. In mare, cateva zile din viata unui om si mediul care-l inconjoara. Ca o concluzie, plecand de la descrierea de mai sus, "Youth" cred ca e recomandat de vazut pana intr-o anumita varsta .. Nu stiu de ce, dar cred ca dupa 40-50 de ani prezinta un factor deprimant prea puternic. Chiar daca, pana la urma, finalul poate fi luat ca o metafora de genul "you can stay forever young" :)

Rating: 4 out of 5




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu