duminică, 10 ianuarie 2016

La Isla Minima (2014)



Am zis ca inainte de sezonul Oscar 2016 (yup, I'll do that again ...) sa mai punctez rapid ceva care merita atentia, si care am avut inspiratia sa pun pe lista de vazut intre sarbatori. "La Isla Minima" e un thriller spaniol care a luat premiul publicului la ultima editie European Film Awards, ca tot vorbeam de distinctii. Locatie: o zona rurala mlastinoasa din Spania anilor '80. Context: doua fete disparute, si doi detectivi din politie trimisi sa rezolve cazul. Spoiler (more or less - avem deja in trailer si in synopsisul de pe IMDb): vinovatul pare a fi un serial killer care opereaza de ceva timp nestingherit in zona.

Nu pot sa zic ca filmul m-a dat pe spate in ce priveste dezvoltarea partii de "crime story". Am vazut online comparatii cu "Prisoners". Nu e cazul, mai are pana la nivelul dezvoltarii povestii de acolo. Insa chiar si asa e un thriller decent. Ce poate il mai trage un pic in jos legat de scenariu e partea de loose ends, care poate o fi intentionata, dar parca mi se pare prea .. nerezolvat. "La Isla Minima" compenseaza insa prin alte aspecte. Daca mai ramanem un pic pe script, avem cred una din cele mai bune constructii de caractere care le-am vazut in ultima perioada. Fara prea multe detalii, cei doi detectivi vin cu backgrounduri diferite, experienta diferita, si cazul sa zicem ca ii "maturizeaza" diferit. Pe langa asta mai avem locul si timpul. Nu degeaba am inceput cu asta. Habar n-am cum era Spania rurala in anii '80, dar o amprenta mai evidenta a locatiei in desfasurarea actiunii, n-am prea vazut decat la Alexander Payne ("Sideways" - Californa Wine Valleys, "Descendants" - Hawaii, etc.) numai ca acolo era intr-o nota mult mai relaxata.

Probabil ar mai fi de zis si altele, dar o sa inchei scurt cu partea tehnica. Imi pare rau ca n-am avut ocazia sa vad filmul asta in cinema. Pe langa coloana sonora, imaginea e ceva superb. Daca ziceam data trecuta ca "Youth" e foarte bun la capitolul asta, sa mai adaugam o clasa peste ... E o lectie de cum trebuie lucrat un film vizual. Aduce o contributie clara la ce transmite: momente de suspans, liniste apasatoare, etc. .. poate un pic centrat pe vibratii tensionate, dar pana la urma.. it's a thriller :)

Rating: 4 out of 5



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu