joi, 28 ianuarie 2016

Oscar 2016 - VFX & Makeup


Da, stiu. Is in intarziere cu intrarea promisa pe saptamana trecuta. Compensam cu 2-in-1. Sort of. Adica m-am gandit ca e loc si de makeup pe langa VFX, ca tot se cam suprapun titlurile.

"Ex Machina" incepe seria nominalizarilor pentru efecte vizuale. Mi se pare ca intra la umplutura pe categoria asta. Poate oi fi subiectiv, pentru ca filmul in sine mi s-a parut ca se vrea cu mai multe pretentii decat e. Evident, Ava - subiectul nominalizarii 99%, arata bine, dar nu mi se pare ceva groundbreaking in nici un fel. Si avem groundbreaking mai jos ...




"Mad Max: Fury Road" e predictia mea pentru ambele categorii. Atat VFX cat si Makeup. Nu mai reiau ce am scris in intrarea dedicata de anul trecut. Filmul e o relansare in forta a efectelor vizuale for real = non-CGI (desi avem si de astea dupa cum se observa mai jos). Si cam unicul care sa faca asa ceva de o bucata de buna de timp. Cat despre machiaj, I'm no expert, dar e clar cel mai "vizibil" din punctul asta de vedere.




"The 100-Year-Old-Man Who Climbed Out the Window and Disappeared" e o surpriza placuta in lista nominalizarilor de anul asta. A bifat la machiaj, si pot zice ca e o lectie data unor titluri mult mai de rasunet de la Hollywood, gen "J. Edgar" de exemplu relativ la "imbatranirea" unui caracter. Mult mai naturala in comedia asta suedeza care e un soi de Forrest Gump mai nordic, mult mai rece, si la misto.




"Star Wars: The Force Awakens" e dat de multa lume castigator la VFX. Nu si de mine. Mi se pare prea ... comun, in linia filmelor lansate in ultimul timp. In afara de sabiile laser ce vedem aici nu difera prea mult de ce-am mai vazut prin "Transformers", "Avengers", etc...




"The Martian" ne ofera planeta Marte ca subiect de efecte. Din nou mi se pare o intrare care nu depaseste media uzuala a ce avem aici. Mai mult, as zice ca e chiar "eclipsata" in comparatie cu "Interstellar" de anul trecut :) ...




"The Revenant" a punctat nominalizari si pe VFX si pe Makeup. Din pacate clipul de mai jos e centrat pe a doua, dar e singurul pe care l-am gasit disponibil care da o fractiune dintr-o scena care din punctul meu de vedere face filmul sa fie principalul candidat al "Mad Max" la VFX( si preferinta mea personala :) ). Evident e vorba de scena ursului, care din punctul meu de vedere e next level la ce am vazut in materie de CGI oriunde pana acum (poate doar "Planet of the Apes" sa se apropie un pic). Om vedea unde se duc voturile ...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu