marți, 9 februarie 2016

Oscar 2016 - Sound Editing & Mixing


Din scurt, fara prea multe detalii o sa arunc si eu predictiile proprii pentru sunet pe anul asta. Incep sa cred ca e o regula sa avem patru nominalizari comune pe editare & mixaj si una diferita. Nu mai tin minte cand/daca am vazut alta configuratie. Legat de ce-nseamna Editing & Mixing, sau care-i diferenta, oh well ... facem iar backlink catre detalii date in anii trecuti. Aici e o sumarizare zic eu buna la ce tine de lucrul cu sunetul de unde reiese ce-ar intra intr-o parte si in alta: https://digitalfilms.wordpress.com/2013/11/22/film-editing-stages-sound/ . Sa trecem deci la candidati ...

"Bridge of Spies" e nota discordanta, sau altfel zis cazul singular doar cu nominalizare pe mixaj. Filmul e lucrat frumos, atent, si alt clip mai bun n-am dar cel de mai jos e oarecum relevant pentru "atmosfera" de sunet tipica vremii. Muzica de background, ploaia din fundal ... Ca pana la urma cam asta e rolul mixului final: what the sound feels like ... Cu toate astea, nu vad sanse aici.




"Mad Max" castiga clar zic eu in categoria de mixing. Daca ar fi sa luam doar prima impresie data de un track care amesteca solo rock de chitara live cu motoare turate in ceva zgomotos dar nu strident si care totusi poate fi ascultat. Pe editare treburile is un pic mai complicate ...




"The Martian" nu mi-a atras deloc atentia pe mixing. Pe editare nu stiu ce sa zic. Avem o furtuna, alte evenimente atmosferice diverse ... Parca totusi ce-am auzit acolo e mai putin complex decat "Mad Max" sau urmatorul nominalizat ...




"The Revenant" parca m-as risca sa-l dau castigator pe editare sunet, la concurenta mare cu "Mad Max" si "Star Wars". Sa zicem ca m-a convins iar ... ursul :) care cica n-ar fi doar urs (detalii mai jos - de vazut pe Vimeo, din pacate embeddingul nu mai pare sa mearga). Pe mixing e bun dar nu cel mai bun, deci trecem mai departe ...

"Sicario" are o nominalizare pe editare. Nu pot sa zic ca am auzit ceva care sa ma impresioneze. E un film cu un sunet lucrat ok, la fel pe partea de efecte ca multe altele in care avem gloante si explozii. Sincer parca as aprecia partea de mixaj aici mai mult. Dar nu apare in lista de acolo.




"Star Wars" incheie randul nominalizatilor cu bife pe ambele categorii. Unde vad ca sunt multe pareri care chiar il dau castigator. Iar pe editare daca se voteaza politically correct are sanse ... Eu prefer sa imi pastrez optiunile de mai sus.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu