vineri, 19 februarie 2016

Oscar 2016 - Film Editing


"The Big Short" e motivul pentru care am decis ca-i musai sa scriu o intrare anul asta pentru "montaj film". Nu stiu cand am vazut ultima data ceva care sa creeze atata impact prin modul de editare. Nu cred ca exista o varianta mai buna de montaj pentru pelicula asta. Frecventa taierii cadrelor, miscarea de focus, tranzitia intre scene, absolut tot sustine din plin nuanta de thriller economic care face filmul asta watchable, si care il urca la nu stiu cate clase peste alta relatare privind criza din 2008 - "Margin Call". Sigur, perspectiva e diferita in cele doua, dar ironia situatiei e ca desfasurarea de doi ani intregi premergatori evenimentului din "The Big Short" e mult mai engaging decat cele 24 de ore din ziua crash-ului relatata de "Margin Call". Iar secretul e in montaj, care daca nu ia anul asta, Oscarurile chiar is unfair ( ceea ce-i destul de clar, nu? :) ).




"Mad Max: Fury Road" e probabil cel mai serios candidat pentru prima pozitie de mai sus. Prin definitie, un film plin de actiune nu e bun, daca nu are macar un montaj decent. "Mad Max" e mai mult decat decent. Da si o tonalizare care reuseste sa tina filmul intr-o stare alerta constanta, dar fara sa devina obositor.




"The Revenant" e probabil cel mai apropiat candidat pentru prima pozitie :) (a se vedea nuanta, comparativ cu "Mad Max"). Din pacate montajul aici e eclipsat de imagine. Si cumva se pierde. Oricum, daca esti atent, poti sa prinzi cateva legaturi intre scene cum e si secventa explicata mai jos, care merita toata aprecierea.




"Spotlight" e un soi de "The Big Short" in varianta light ca montaj (chiar foarte light). Avand in comun partea de real story, si de subiect care se desfasoara pe o perioada lunga finalizata cu un moment culminant de tensiune, comparatia e inevitabila. Chiar daca subiectul e total diferit. Din pacate diferenta in ce am vazut pe montaj e si asta mare ...




"Star Wars: The Force Awakens" e intrarea de umplutura aici. Mai mult chiar n-are sens sa comentez.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu