sâmbătă, 23 iulie 2016

Time Lapse (2014)



De o vreme incoace incerc sa ma mai feresc de time travel movies pe ideea ca vreau candva sa-mi aloc timp pentru scris un short story si ma tem sa nu fiu influentat. Deci am avut dubii mari cu "Time Lapse", dar pana la urma am cedat. Nefericita idee, iar tre' sa-mi regandesc partial subiectul propriu. Cu alte cuvinte ce am vazut e una din putinele abordari a temei care merge pe o idee de fond mai putin uzata (poate chiar cea mai putin uzata): time travel fara ... time travel efectiv. De ce-ar fi nevoie sa calatoresti in timp cand poti trimite un mesaj? E nevoie doar ca destinatarul (poate chiar tu) sa-l primeasca ...

Un alt titlu care imi vine in minte acum e "Deja Vu" care partial foloseste acelasi concept. Spre deosebire de "Deja Vu", "Time Lapse" e un indie de buget foarte mic, in care cam 3 actori duc tot filmul turnat in mare parte intr-un apartament. Tot spre deosebire de "Deja Vu", "Time Lapse" sta pe pozitie - n-avem un Denzel Washington care trebuie musai sa ia personal masina timpului ca sa "save the day". Pentru ca n-avem nici o masina a timpului. Ce avem in "Time Lapse" e un aparat foto gigantic, gasit de trei tineri in apartamentul de vis-a-vis a unui complex in care locuiesc, care in fiecare seara la ora 20:00 ia o poza a sufrageriei lor, dar cea de a doua zi - un fel de "Early Edition" in varianta limitata - ca sa mai dau o referinta :) . Dar aici respectivii ajung cumva la concluzia ca nu trebuie sa schimbe viitorul, ci mai mult e musai sa actioneze in asa fel incat sa se intample. Asta ar fi unul din minusurile care mi se pare ca genereaza cele mai mari gauri in poveste. Cumva insa, filmul se construieste ca un soi de puzzle, unde probabil in final daca stai sa iei toate bucatelele gasesti ceva explicatii ( si probabil alte gauri :) ). Eu n-am avut timp de asta + as usual, no spoilers ;)

Ideea e faina, dar trecand un pic strict in zona de cinema, se vad multe probleme date de nivelul subbugetat al productiei. Probabil cele mai mari tin de script, care se vede ca mai putea beneficia de curatat replici stupide pe alocuri, dar se intind cam peste tot ... production level si chiar actori. Overall, not bad but could've been much better ...

Rating: 3 out of 5





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu