duminică, 25 decembrie 2016

The BFG (2016)


De ceva vreme incerc sa devin un pic mai selectiv cu filmele pe care le vad din lipsa de timp. Si asta cam exclude zona unde targetul principal de audienta este pana in 15 ani. Pentru "The BFG" am facut o exceptie fiindca long long long ago am citit originalul de Roald Dahl, care la vremea respectiva mi-a placut mult. Spre deosebire de alte carti ale aceluiasi autor cum ar fi "The Witches" sau "Matilda" care le-am vazut si pe ecran, sau "Fantastic Mr. Fox" unde chiar daca n-am citit varianta literara, versiunea video a fost excelenta, "The BFG" mi s-a parut totdeauna greu ecranizabil. Si cred ca am avut dreptate...

Contextul pune fata in fata pe Sophie, o fetita dintr-un orfelinat londonez si The Big Friendly Giant aka The BFG, care descoperit decide sa o aduca pe taramului uriasilor, locatie situata in principiu pe-aproape de coasta britanica si populata cu alti umanoizi de talie larga dar mai putin friendly si infometati. Sarim la momentul cand fata se decide ca trebuie facut ceva contra amenintarii unor canibali oversized, si ce solutie ar fi mai buna decat ajutorul Mariei Sale - the Queen of England. Mai avem detalii (in particular o paralela intre BFG si Mos Ene), dar sa ramanem la partea esentiala...

Motivul pentru care "The BFG" mi s-a parut greu ecranizabil nu e atat dificultatea de a integra intr-un mod realist un urias in lumea reala, chestie care eu zic ca e dusa la capat cat se poate de decent in film. Tehnic productia mi se pare superba, iar Mark Rylance il "joaca" pe BFG perfect. Problema e ca povestea scrisa convinge cumva cititorul (ma rog, unul de varsta frageda...) ca regina Angliei, trezita intr-o zi obisnuita cu soare, ar putea avea o intrevedere oficiala cu o creatura de basm + alte aspecte de acelasi gen. In scris cumva nota de "credibil" in limitele unei fantezii e pastrata. In film parca e prea fortata imixtiunea asta intre real/imaginar... Ceva parca nu merge, dar trebuie sa tin cont ca avem totusi un film pentru copii, iar eu am imbatranit un pic de acum vreo 20+ ani cand am avut contact cu varianta scrisa...

Rating: 3 out of 5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu