luni, 16 ianuarie 2017

La La Land (2016)



1. I hate musicals. 2. Romance-urile ma deprima. 3. Ce naiba caut eu la filmul asta? ... ma intrebam acu' vreo saptamana cand ma mancau picioarele sa pun haina pe mine si sa ies pe unde vad cu ochii din sala unde rula "La La Land" contrar unui obicei batut in cuie ca odata ce-am inceput sa vad un film il duc pana la capat. Si pana ce mi-am mai justificat pentru a x-spea oara de la scena de inceput ca am venit din interes "bloggeristic" pentru un aproape sigur candidat la Oscar care parea tolerabil crezand ca e un muzical in linia "Whiplash" = where music is the movie subject, not the way of expression (didn't watch the trailer, big mistake), a venit schimbarea ...

Deci, ca sa fie clar, "La La Land" e un musical clasic = avem intermezzo-urile specifice de cantec si dans. Poate nu cu o frecventa chiar atat de mare cum am dat impresia, dar in mod sigur te izbeste cu asta din prima scena a unui blocaj de trafic intr-o iarna californiana insorita cand populatia de la volan n-are nimic mai bun de facut decat sa desfasoare o coregrafie organizata de grup in mijlocul autostrazii. Dupa care focusul se muta in sfarsit pe personajele principale, o ea - actrita aspiranta la Hollywood fara succes, un el - pianist de jazz la Hollywood fara succes. Se formeaza repede un cuplu (fara succes) si pana spre jumatatea filmului povestea merge chinuitor de zglobie, optimista si ... na, muzicala (well, I'm a grumpy grizzly, but even so, trust me... there are limits...). De la jumatate incolo avem insa o metamorfoza spre o realitate cruda care nu stiu cat de dura sau/si credibila o fi, dar oricum capitalizeaza atat de bine prin contrastul cu prima parte incat parca am vazut alt film. Pentru ca in final sa avem o incheiere apoteotica cu o scena de "what if?..." si un flash de realitate alternativa care te poate lovi zdravan daca ai sechele de turning points in your life. Asta si cu o imagine care trebuie sa admit ca e excelent lucrata, salveaza filmul asta. Chiar si asa, I hate musicals (maybe less now, but still...)

Rating: 3 out of 5 (total subiectiv)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu